Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Försäkring franska alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1077738" data-attributes="member: 118552"><p>[USER=77701]@Heddious[/USER]</p><p> [USER=119338]@niillle[/USER]</p><p>Det verkar som om carte neige är en bra försäkring för pengarna. Sen undrar man vad som händer om det är en privat klinik som man hamnar på. Säg att det bästa alternativet är att transporten går till en privat klinik, får man då lägga ut pengar för vården och sen efteråt försöka få ut det via försäkringskassan eller så? När jag åkte med familjen i Italien förra året så hände ett nyckelbensbrott. Eftersom vi hade köpt till försäkring i liftkortet så var det fri transport från olycksstället ner till ambulans och sen var frågan om det skulle bli en privat klinik eller det statliga sjukhuset. Nu bestämde läkaren att det skulle bli sjukhus och då var det inga problem eftersom vi bara visade eukortet. Hade läkaren bestämt privata kliniken så undrar jag vad som hade hänt. Det ska väl vara i princip fri vård inom EU?</p><p>Täcker annars försäkringen (hemförsäkringen eller annan) in kostnaden. </p><p>Egentligen vet man inte om försäkringen gäller förrän efteråt....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1077738, member: 118552"] [USER=77701]@Heddious[/USER] [USER=119338]@niillle[/USER] Det verkar som om carte neige är en bra försäkring för pengarna. Sen undrar man vad som händer om det är en privat klinik som man hamnar på. Säg att det bästa alternativet är att transporten går till en privat klinik, får man då lägga ut pengar för vården och sen efteråt försöka få ut det via försäkringskassan eller så? När jag åkte med familjen i Italien förra året så hände ett nyckelbensbrott. Eftersom vi hade köpt till försäkring i liftkortet så var det fri transport från olycksstället ner till ambulans och sen var frågan om det skulle bli en privat klinik eller det statliga sjukhuset. Nu bestämde läkaren att det skulle bli sjukhus och då var det inga problem eftersom vi bara visade eukortet. Hade läkaren bestämt privata kliniken så undrar jag vad som hade hänt. Det ska väl vara i princip fri vård inom EU? Täcker annars försäkringen (hemförsäkringen eller annan) in kostnaden. Egentligen vet man inte om försäkringen gäller förrän efteråt.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Försäkring franska alperna
Tillbaka
Topp