Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Försäkring igen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1001564" data-attributes="member: 29415"><p>Det visar sig att varken Europeiskas eller Goudas reseförsäkringar täcker offpiståkning utan guide (ER har en variant men den måste man teckna innan avresa, den går alltså inte att teckna som en förlängning på sin hemförsäkring när den går ut efter 45 dagar). Vad finns det då för alternativ?</p><p></p><p>I mitt specifika fall är helikopterhämtning inget problem eftersom jag befinner mig i nationalpark och franska staten/skattebetalarna då står för det. Det jag däremot vill ha är invaliditetsskydd samt hemtransport (efterlevandeskydd skiter jag också i).</p><p></p><p>Vad finns det för alternativ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1001564, member: 29415"] Det visar sig att varken Europeiskas eller Goudas reseförsäkringar täcker offpiståkning utan guide (ER har en variant men den måste man teckna innan avresa, den går alltså inte att teckna som en förlängning på sin hemförsäkring när den går ut efter 45 dagar). Vad finns det då för alternativ? I mitt specifika fall är helikopterhämtning inget problem eftersom jag befinner mig i nationalpark och franska staten/skattebetalarna då står för det. Det jag däremot vill ha är invaliditetsskydd samt hemtransport (efterlevandeskydd skiter jag också i). Vad finns det för alternativ? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Försäkring igen
Tillbaka
Topp