Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Försäkring igen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 1001735" data-attributes="member: 64225"><p>Där vill jag nog varna dig för en helikopterhämtning kommer nog kosta mer än några tusen. Ska du ersätta hela faktiska kostnaden så kommer räddningsmanskap och pilot(er) dra en ganska saftig timlön då det inte är något man kvalificerar sig för i en handvänding och en helikopter av den typ som är aktuell ligger nog på runt 10 000 i timmen att hålla i luften och ja det kommer nog gå åt en timmes flygtid MINST om du ska vinschas etc. Att fira ned en ytbärgare, preppa patienten för liggande lyft och fira upp igen tar ungefär 20-30 min om du är duktigt drillad.</p><p></p><p>I jämförelse så ligger en ambulansutrustad Learjet (ambulansflyg för hemtransport) från Sverige på runt 30 000 i timmen med personal.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 1001735, member: 64225"] Där vill jag nog varna dig för en helikopterhämtning kommer nog kosta mer än några tusen. Ska du ersätta hela faktiska kostnaden så kommer räddningsmanskap och pilot(er) dra en ganska saftig timlön då det inte är något man kvalificerar sig för i en handvänding och en helikopter av den typ som är aktuell ligger nog på runt 10 000 i timmen att hålla i luften och ja det kommer nog gå åt en timmes flygtid MINST om du ska vinschas etc. Att fira ned en ytbärgare, preppa patienten för liggande lyft och fira upp igen tar ungefär 20-30 min om du är duktigt drillad. I jämförelse så ligger en ambulansutrustad Learjet (ambulansflyg för hemtransport) från Sverige på runt 30 000 i timmen med personal. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Försäkring igen
Tillbaka
Topp