Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Försäkring Kanada?! Hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sulan" data-source="post: 490141" data-attributes="member: 15034"><p>Kollade upp Folksam för ett par ås sen, då var de enda bolaget jag hittade som täckte offpiståkning (om man inte räknar "med guide på markerad offpistled"). Frågar man om de täcker offpist säger de ja och förutsätter att man menar med guide osv så fråga noga.</p><p></p><p>Har dock på senare år hört (ryktesvägen) att även Folksam stramat upp sina regler.</p><p></p><p>Så frågan är vad man gör då? De senaste gångerna jag varit närvarande vid offpistskador har det ena gången löst sig genom att ta sig tillbaka till pisten för vidare befodran till sjukhus, andra gången var helikopter enda alternativet men då tyckte piloterna att det var bättre att vi betalade med 2 lock öl "så sätter vi upp det här som en övning"<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sulan, post: 490141, member: 15034"] Kollade upp Folksam för ett par ås sen, då var de enda bolaget jag hittade som täckte offpiståkning (om man inte räknar "med guide på markerad offpistled"). Frågar man om de täcker offpist säger de ja och förutsätter att man menar med guide osv så fråga noga. Har dock på senare år hört (ryktesvägen) att även Folksam stramat upp sina regler. Så frågan är vad man gör då? De senaste gångerna jag varit närvarande vid offpistskador har det ena gången löst sig genom att ta sig tillbaka till pisten för vidare befodran till sjukhus, andra gången var helikopter enda alternativet men då tyckte piloterna att det var bättre att vi betalade med 2 lock öl "så sätter vi upp det här som en övning":-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Försäkring Kanada?! Hjälp
Tillbaka
Topp