försäkring, någon som vet

Ska också till Österrike och de räcker att du skaffar en tilläggs försäkring till den vanliga som räcker i 45 dar=) Priset varierar lite mellan de olika försäkringsbolagen,beroende på vilket bolag som ni har till hemförsäkringen och olycksfall. Har själv If och fick betala 1400;- extra vilket tydligen ska vara ganska billigt!!Hoppas vi syns i vinter och att mitt lilla tips gett dig hjälp på vägen/kram

Jag har Trygg-Hansa hemförsäkring så jag har ringt dem för att höra efter vad det kostar att förlänga försäkringen 4 mån.
Första gången skulle det kosta 2996 Kr, andra gången skulle det kosta 4400 Kr för att jag skulle till en alpin resort... Min kompis mamma har även ringt, då sa de att de inte ens ville lämna ut några prisuppgifter för att det var så dyrt. Istället rekomonderade Europeiska reseförsäkringar. Europeiska kostar 645 Kr/mån men då ingår bara sjukdom - olycksfall... Dvs. blir utrustningen stulen så står man där med skägget i pistmaskinen.
Så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, trygg hansa verkar i alla fall vara jäkligt dyra - och virriga!!!

Ciao! Det är bra att förlänga sin hemförsäkrning så att den räcker hela tiden, det enda är att hemförsäkrningen gäller inte för offpiståkningsskador!
Därför måste man försöka få tag på nån som täcker detta...vet dock inte vilken/hur man ska hitta detta skydd!
Hålle rpå att försöka ta reda på det!
/Erik

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp