Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
försäkring utöver hemförsäkring om man druttar omkull på berget eller på orten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 1145052" data-attributes="member: 13851"><p>Så vitt jag vet har alla sk. Offpistförsäkringar snarlika villkor. De gäller worldwide. </p><p>Att jag slår ett slag för Bergrettung är för att berg räddarna är alpinister som jobbar ideelt och det är värt att stödja. Litet som fjällräddarna i Sverige.</p><p>Schweiz har sin Rega och Frankrike SAF och även Carte Beige. Olika förbund såsom Klätterförbundet har klubbegna lösningar. Österrikiska Alpenverein har sin Franska CAF har sin men dessa är ju mer rena räddningsförsäkringar. </p><p>Tidigare hade jag alltid SAF som står för Socite Arienne Francaise. Som är den franska motsvarigheten till Air Glacieres. Men betydligt dyrare.</p><p>Det är ju bla de företagen som står för heliräddningar. </p><p>En vän till mej fick efter en lavinolycka i Schweiz med en stor sökinsats enorma krav på sej ekonomisk. Räddningen förutom livet var att en av dessa försäkringar tog kostnaden</p><p>Men nu är vi ju utanför ämnet Svenska sjukkortet.</p><p>Men som alltid läs det finstilta som alltid finns på de olika företagens hemsidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 1145052, member: 13851"] Så vitt jag vet har alla sk. Offpistförsäkringar snarlika villkor. De gäller worldwide. Att jag slår ett slag för Bergrettung är för att berg räddarna är alpinister som jobbar ideelt och det är värt att stödja. Litet som fjällräddarna i Sverige. Schweiz har sin Rega och Frankrike SAF och även Carte Beige. Olika förbund såsom Klätterförbundet har klubbegna lösningar. Österrikiska Alpenverein har sin Franska CAF har sin men dessa är ju mer rena räddningsförsäkringar. Tidigare hade jag alltid SAF som står för Socite Arienne Francaise. Som är den franska motsvarigheten till Air Glacieres. Men betydligt dyrare. Det är ju bla de företagen som står för heliräddningar. En vän till mej fick efter en lavinolycka i Schweiz med en stor sökinsats enorma krav på sej ekonomisk. Räddningen förutom livet var att en av dessa försäkringar tog kostnaden Men nu är vi ju utanför ämnet Svenska sjukkortet. Men som alltid läs det finstilta som alltid finns på de olika företagens hemsidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
försäkring utöver hemförsäkring om man druttar omkull på berget eller på orten
Tillbaka
Topp