Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Försäkring?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCash" data-source="post: 8782"><p>...är en fösäkring som är oumbärlig om du åker off pist i franska alperna.Du bär beviset på ett litet "extra liftkort" tillsammans med det vanliga kortet. Franska skidpatrullen kan(om dom har laglig rätt att att göra det vet jag inte) vägra dig hjälp utanför pisterna om du inte har carte neige, detta är sanning och har tydligen hänt.</p><p>Den gäller alltså för sjukvård och sjuktransporter på berget i första hand, men jag tror den gäller för utrustning också, ej helt säker. Hur det är med sjukhusvistelse vet jag inte. Den kostar ca 300 fr för en säsong. Billigt.</p><p>Så köp!!! den oavsett hur bra försäkrad du är hemifrån.</p><p></p><p>Glöm ej:</p><p> "Man måste leva innan man dör"</p><p> (Lundell)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCash, post: 8782"] ...är en fösäkring som är oumbärlig om du åker off pist i franska alperna.Du bär beviset på ett litet "extra liftkort" tillsammans med det vanliga kortet. Franska skidpatrullen kan(om dom har laglig rätt att att göra det vet jag inte) vägra dig hjälp utanför pisterna om du inte har carte neige, detta är sanning och har tydligen hänt. Den gäller alltså för sjukvård och sjuktransporter på berget i första hand, men jag tror den gäller för utrustning också, ej helt säker. Hur det är med sjukhusvistelse vet jag inte. Den kostar ca 300 fr för en säsong. Billigt. Så köp!!! den oavsett hur bra försäkrad du är hemifrån. Glöm ej: "Man måste leva innan man dör" (Lundell) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Försäkring?
Tillbaka
Topp