Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Försäkring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FMA" data-source="post: 27574" data-attributes="member: 14890"><p>Hemförsäkringen brukar räcka. Även om bara 45 dagar på resa ingår så vet inte de hur länge du har varit där. Fick det tipset från mitt försäkringsbolag när jag ville förlänga för ett par år sen.</p><p></p><p>Ang. Carte Neige, det är bra att ha men man måste läsa reglerna ordentligt. Du måste nämligen anmäla till dom innom 48 eller 72 timmar efter olyckan har hänt annars betalar dom inget (är osäker på tiderna men kolla upp). Läste en artikel i våras om en kille som hamnade i koma och inte fick ut ett skit eftersom han inte anmält i tid (konstigt...).</p><p></p><p>Annars är min rekommendation Omvänd Heliski: Du köper Carte Neige, väljer valfritt grymt åk som slutar i ingenstans, åker och är glad, plockar upp mobilen och ringer räddningstjänsten efter hämtning. Voilá billigaste helikopterskidåkningen i alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FMA, post: 27574, member: 14890"] Hemförsäkringen brukar räcka. Även om bara 45 dagar på resa ingår så vet inte de hur länge du har varit där. Fick det tipset från mitt försäkringsbolag när jag ville förlänga för ett par år sen. Ang. Carte Neige, det är bra att ha men man måste läsa reglerna ordentligt. Du måste nämligen anmäla till dom innom 48 eller 72 timmar efter olyckan har hänt annars betalar dom inget (är osäker på tiderna men kolla upp). Läste en artikel i våras om en kille som hamnade i koma och inte fick ut ett skit eftersom han inte anmält i tid (konstigt...). Annars är min rekommendation Omvänd Heliski: Du köper Carte Neige, väljer valfritt grymt åk som slutar i ingenstans, åker och är glad, plockar upp mobilen och ringer räddningstjänsten efter hämtning. Voilá billigaste helikopterskidåkningen i alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Försäkring
Tillbaka
Topp