Försenat baggage, vad gäller?

psortti

Aktiv medlem
Jag och min fru har förlorat våra pjäxbagar (inkl hjälm, googles mm) på flyget till Turin igår kväll.
Resan är betald med Mastercard (Danske Bank Guld) där det ingår en reseförsäkring.

Vilka beloppsgränser gäller för att köpa/hyra grejor på orten?

Försäkringsvillkor hittar du här.

1000 kr (eller 3000 kr per familj) för första dygnet. Ytterligare 2000 kr (eller 6000 kr per familj) efter 24 timmar.

Tips från coachen: Du tar pjäxor, hjälm och göggels in som handbagage.

Jag och min fru har förlorat våra pjäxbagar (inkl hjälm, googles mm) på flyget till Turin igår kväll.
Resan är betald med Mastercard (Danske Bank Guld) där det ingår en reseförsäkring.

Vilka beloppsgränser gäller för att köpa/hyra grejor på orten?

Hur gick det med allt? Fick ni grejerna till slut eller fick ni hyra? Jag inser att vi måste varit på samma resa och minns att det var lite ståhej på transferbussen med någon som förlorat bagaget.

Dessutom, i natt när vi landade på Arlanda så var det flera som inte fick sitt bagage, pga att planet hade varit för tungt och de helt sonika hade kastat ur massa bagage i Turin för att göra planet lättare. Och redan på bussen i Cervinia uppstod det ju problem pga av att folk hade för mycket bagage och de var tvungna att rodda om väskor mellan bussarna innan vi kom iväg...

Tillbaka
Topp