Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förslag på passande skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FlyingW" data-source="post: 915692" data-attributes="member: 89967"><p>Shiro e absolut upp i täten just nu</p><p></p><p>Sidestash verkar lite hård för mig och Hendryx verkar anses som väldigt styva skidor de oxå, eller?</p><p></p><p>Är det någon särskild skillnad på Kästle mx98 och mx108 mer än att den senare är större och längre radie osv. Hittade båda skidorna till hyggliga priser på 10/11 modellerna.</p><p></p><p></p><p>Min erfarenhet äger mig att det spelar viss roll hur lång man är i relation till ens vikt. Är man kortare har jag fått för mig att det är lättare att hålla en lägre tyngdpunkt och få ner kraften i skidorna. Man kan därför ha lite längre skidor relativt sin kroppslängd om man är kortare och väger det samma som någon som är lite längre.</p><p></p><p>Hävstången du talar om gör ju också att en längre åkare får det svårare att hålla motsvarande balans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FlyingW, post: 915692, member: 89967"] Shiro e absolut upp i täten just nu Sidestash verkar lite hård för mig och Hendryx verkar anses som väldigt styva skidor de oxå, eller? Är det någon särskild skillnad på Kästle mx98 och mx108 mer än att den senare är större och längre radie osv. Hittade båda skidorna till hyggliga priser på 10/11 modellerna. Min erfarenhet äger mig att det spelar viss roll hur lång man är i relation till ens vikt. Är man kortare har jag fått för mig att det är lättare att hålla en lägre tyngdpunkt och få ner kraften i skidorna. Man kan därför ha lite längre skidor relativt sin kroppslängd om man är kortare och väger det samma som någon som är lite längre. Hävstången du talar om gör ju också att en längre åkare får det svårare att hålla motsvarande balans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förslag på passande skidor?
Tillbaka
Topp