Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Förslag på skidor till nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiklasViklund" data-source="post: 1068945" data-attributes="member: 144074"><p>Efter att testat en massa pjäxor föll jag för Atomic Hawk 100. Även om dessa hade flex 100 så var de hårdare än vissa andra märkens flex 110 så klart och tydligt är det som man läst bland annat här på Freeride att man inte kan gå på Flex bara då det skiljer sig så mycket. </p><p></p><p>Testade Salomon och likt de andra modeller jag testat fick jag en krampkänsla direkt i vaden. Fick förslaget att lägga i en extra sula så blir det nog bra. Kändes dock inte aktuellt att fixa till en pjäxa när de finns sköna direkt. </p><p></p><p>Testade Lange och de var verkligen härliga att ha på sig, men deras flex 100 böjde jag hela skalet på. Hade nog fått gått upp till minst flex 120 för att fixa min vikt. </p><p></p><p>Testade även Fisher, men med tanke på deras Vaccum-fit har de också en annan plast i pjäxan. Var sköna att ha på sig men när det var en bra pjäxa nog drog priset iväg så pass och pjäxan vart för avancerad för min nivå.</p><p></p><p>Hmm, var fler jag testade men kommer inte ihåg fler. </p><p></p><p>Det slutade som sagt hur som helst med Atomic Hawk 100 och har nu åkt en del med dom och ångrar verkligen inte det köpet. Har endast knäpp upp dem vid lunch och så för de är så sköna att de gärna får vara kvar på foten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiklasViklund, post: 1068945, member: 144074"] Efter att testat en massa pjäxor föll jag för Atomic Hawk 100. Även om dessa hade flex 100 så var de hårdare än vissa andra märkens flex 110 så klart och tydligt är det som man läst bland annat här på Freeride att man inte kan gå på Flex bara då det skiljer sig så mycket. Testade Salomon och likt de andra modeller jag testat fick jag en krampkänsla direkt i vaden. Fick förslaget att lägga i en extra sula så blir det nog bra. Kändes dock inte aktuellt att fixa till en pjäxa när de finns sköna direkt. Testade Lange och de var verkligen härliga att ha på sig, men deras flex 100 böjde jag hela skalet på. Hade nog fått gått upp till minst flex 120 för att fixa min vikt. Testade även Fisher, men med tanke på deras Vaccum-fit har de också en annan plast i pjäxan. Var sköna att ha på sig men när det var en bra pjäxa nog drog priset iväg så pass och pjäxan vart för avancerad för min nivå. Hmm, var fler jag testade men kommer inte ihåg fler. Det slutade som sagt hur som helst med Atomic Hawk 100 och har nu åkt en del med dom och ångrar verkligen inte det köpet. Har endast knäpp upp dem vid lunch och så för de är så sköna att de gärna får vara kvar på foten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Förslag på skidor till nybörjare
Tillbaka
Topp