Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Förslag på skidor till tjej som vi ha fart
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 918609" data-attributes="member: 50635"><p>Jag skulle nog inte begränsa mig till 'tjejskidor' om det verkligen är fart man är ute efter. Tittar själv på Völkl Supersport el Fischer RC4 RC (butiksvarianten). Har åkt de sistnämnda och de är riktigt sjyssta pistmissiler. </p><p></p><p>Betr offpistlagg är Völkl Aura riktigt trevliga men kan upplevas lite tröga i pisten (går inte från kant till kant speciellt fort och man får jobba rätt mycket för att få till dem i kortsväng). Har också hört att Kenjan/Kendon är bra som 'kompromissskida'. </p><p></p><p>Om du är 163cm tror jag nog att du ska titta på längd kring detta eller längre, inte kortare, speciellt om du gillar att ligga i hög fart i GS-sväng. Tycker egentligen inte att det är ngn större skillnad på dam/herrskidor när man kommer upp i det lite mer avancerade segmentet. Kör man riktigt hårt kan en hel del damskidor upplevas som lite vekare pga sitt ofta mjukare flex. Eftersom jag själv är kort blir det dock att jag ofta måste kolla bland dammodellerna för att längden ska stämma (t.ex. fick jag köpa auran istället för mantran). Ni som är lite längre kommer ju inte ha samma problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 918609, member: 50635"] Jag skulle nog inte begränsa mig till 'tjejskidor' om det verkligen är fart man är ute efter. Tittar själv på Völkl Supersport el Fischer RC4 RC (butiksvarianten). Har åkt de sistnämnda och de är riktigt sjyssta pistmissiler. Betr offpistlagg är Völkl Aura riktigt trevliga men kan upplevas lite tröga i pisten (går inte från kant till kant speciellt fort och man får jobba rätt mycket för att få till dem i kortsväng). Har också hört att Kenjan/Kendon är bra som 'kompromissskida'. Om du är 163cm tror jag nog att du ska titta på längd kring detta eller längre, inte kortare, speciellt om du gillar att ligga i hög fart i GS-sväng. Tycker egentligen inte att det är ngn större skillnad på dam/herrskidor när man kommer upp i det lite mer avancerade segmentet. Kör man riktigt hårt kan en hel del damskidor upplevas som lite vekare pga sitt ofta mjukare flex. Eftersom jag själv är kort blir det dock att jag ofta måste kolla bland dammodellerna för att längden ska stämma (t.ex. fick jag köpa auran istället för mantran). Ni som är lite längre kommer ju inte ha samma problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Förslag på skidor till tjej som vi ha fart
Tillbaka
Topp