Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förslag på upplägg skidor för topptur (1 lätt par, 1 bredare allätare)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1245124" data-attributes="member: 59831"><p>Drar upp denna tråd igen.</p><p></p><p>Nu har jag löst halva delen av mina skidor jag tänkt ha. Nu återstår dom "tunga" allt i allo skidorna.</p><p>Kommer montera en Shift på dessa, och tanken med dessa skidor är att ha något jag kan ta med på resor om jag bara vill ha en skida. De kan vara Alperna, eller en vecka i Riksgränsen, eller nån tävling (utan ambitioner) som NM eller liknande.</p><p></p><p>De skidor jag tänkte köpa (Armada ARW 106UL eller Armada Tracer 108), är slutsålda på deras sida, där jag hade lite rabatt.</p><p></p><p>Nu börjar de bli lite brådis då jag kanske ska iväg efter nyår.</p><p>Jag vill helst hamna under 5 k för dessa lagg.</p><p></p><p>Har hittat lite reafynd på skidor som jag tidigare kört och gillat:</p><p>- Dynafit Beast 108 (194cm)</p><p>- Line Sir Francis Bacon (190 cm)</p><p>- Något förslag ?</p><p></p><p>Jag körde tidigare föregångaren till Beast 108 (Chugach) och den gillade jag verkligen, full rocker och jäkligt stabil i höga farter och väldigt "nimble" i tight terräng och lössnö. Line SFB är jäkligt kul, och ganska lätt, men den är lite väl frammonterad för att vara optimal på toppturen. Den borde väl iofs gå att montera bak någon cm utan att tappa för mkt av hur den är tänkt att köras.</p><p>Dock gillar jag verkligen dom anpassade hudarna till Beasten, Pomoca formskurna och med gummistroppen man drar i hålen i toppen.</p><p></p><p>Något annat förslag på liknande som man kan tänkas gilla? 105-110 midja, 188-194cm, runt eller under 2 kg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1245124, member: 59831"] Drar upp denna tråd igen. Nu har jag löst halva delen av mina skidor jag tänkt ha. Nu återstår dom "tunga" allt i allo skidorna. Kommer montera en Shift på dessa, och tanken med dessa skidor är att ha något jag kan ta med på resor om jag bara vill ha en skida. De kan vara Alperna, eller en vecka i Riksgränsen, eller nån tävling (utan ambitioner) som NM eller liknande. De skidor jag tänkte köpa (Armada ARW 106UL eller Armada Tracer 108), är slutsålda på deras sida, där jag hade lite rabatt. Nu börjar de bli lite brådis då jag kanske ska iväg efter nyår. Jag vill helst hamna under 5 k för dessa lagg. Har hittat lite reafynd på skidor som jag tidigare kört och gillat: - Dynafit Beast 108 (194cm) - Line Sir Francis Bacon (190 cm) - Något förslag ? Jag körde tidigare föregångaren till Beast 108 (Chugach) och den gillade jag verkligen, full rocker och jäkligt stabil i höga farter och väldigt "nimble" i tight terräng och lössnö. Line SFB är jäkligt kul, och ganska lätt, men den är lite väl frammonterad för att vara optimal på toppturen. Den borde väl iofs gå att montera bak någon cm utan att tappa för mkt av hur den är tänkt att köras. Dock gillar jag verkligen dom anpassade hudarna till Beasten, Pomoca formskurna och med gummistroppen man drar i hålen i toppen. Något annat förslag på liknande som man kan tänkas gilla? 105-110 midja, 188-194cm, runt eller under 2 kg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förslag på upplägg skidor för topptur (1 lätt par, 1 bredare allätare)
Tillbaka
Topp