Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förspänning Jester
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 844256" data-attributes="member: 15091"><p>Jag har alltid kört att toppen av skruvhuvudet ska vara i nivå med bindningshuset men uppmärksammade nu strecket på skruven (botten av skruvspåret).</p><p>Det känns dock mest logiskt att det är just strecket på skruven man ska gå efter, som Hasse påpekar, varför skulle de annars ha gjort ett streck blir annars min följdfråga? </p><p>Om det nu är så känns det dock lite dumt eftersom det är förbannat svårt att se strecket om man inte står inne i en väl upplyst verkstad. Skulle man gå efter toppen av skruvhuvudet anser jag dock inte att det är jordens undergång eftersom det bara gör att bindningen sitter aningen tajtare och således inte löser ut lika lätt.</p><p></p><p><strong>EDIT: Jag kollade manualen och som jag tolkar bilderna ska toppen av skruvhuvudet vara i nivå med bindningshuset.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 844256, member: 15091"] Jag har alltid kört att toppen av skruvhuvudet ska vara i nivå med bindningshuset men uppmärksammade nu strecket på skruven (botten av skruvspåret). Det känns dock mest logiskt att det är just strecket på skruven man ska gå efter, som Hasse påpekar, varför skulle de annars ha gjort ett streck blir annars min följdfråga? Om det nu är så känns det dock lite dumt eftersom det är förbannat svårt att se strecket om man inte står inne i en väl upplyst verkstad. Skulle man gå efter toppen av skruvhuvudet anser jag dock inte att det är jordens undergång eftersom det bara gör att bindningen sitter aningen tajtare och således inte löser ut lika lätt. [b]EDIT: Jag kollade manualen och som jag tolkar bilderna ska toppen av skruvhuvudet vara i nivå med bindningshuset.[/b] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Förspänning Jester
Tillbaka
Topp