första åket för säsongen

Swedda

Ny medlem
första åket för säsongen
Igår vid 11 tiden traskar jag å en polare upp till den lokala backen. Snökanonerna jobbar för fullt å pistkillarna åker fram å tillbaka med pistmaskinerna. vi håller oss i nedre delen av backen för att inte ställa till med otyg. Snön är stenhård, men man kan ju inte mer än slå sig fördärvad. Sån tur är så finns det redan ett hopp. jag spänner fast mig i brädan å börjat färden ner mot mitt första hopp för säsongen. jag kommer mot hoppet men kommer på att jag inte vet vad jag ska göra. ÄH jag försöker att snurra... hoppar upp i luften å börjar spinna... det är vad jag tror i alla fall... saken är dock den att underkroppen vrider sig ca 100 grader men överkroppen hänger inte riktigt med... (som vanligt) slutar med att jag landar med brädan 90 grader... blaaammm så ramlar jag ihop som en säck me potatis. ont aj aj aj .. nacken för sig en törn å skinkan känns som om jag landat på en spik.... nu sitter jag här på jobbet med ont i nacken å smärta i rumpan! ... så kan det gå första åket för säsongen ;) ,,,, SÅ nu vet ni hur mitt första åk var,.... backen öppnar förö övrigt 23/11 så ni är alla välkommen till järvsö å känna på det vita guldet lite grann.

HA DE!

//Swedda

Tillbaka
Topp