Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första Freerideskidorna!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Williamfgj" data-source="post: 1138932" data-attributes="member: 146007"><p>Har åkt en del på Salomon Qst 106. Vad gäller pistten är skidan väldigt bra med tanke på sin midja. Relativt lätt att få upp på kant och gick att pressa på väldigt hårt med dem. Toppen kan dock upplevas lite fladdrig i lite högre hastigheter pga dess lätta vikt.</p><p></p><p>I offpisten kommer dessa skido, enligt mig dock bäst till användning. De har ett väldigt bra flyt jämfört med motsvarande skidor i 100-110 mm klassen, och har aldrig upplevt att de har svårt att ”flyta ovanför” snön. Dessutom är de väldigt kvicka och roliga att åka på. Skidan blir framförallt detta pga sin lätta vikt.</p><p></p><p>Det enda egentligen svagheten jag kan se med qst 106 är isig pist, men att en skida i denna klass ska prestera topp på sådant underlag, går tycärr inte att förvänta sig. Annars en av de bättre skidorna jag stått på och den är enligt mig snäppet vassare än Soul 7.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Williamfgj, post: 1138932, member: 146007"] Har åkt en del på Salomon Qst 106. Vad gäller pistten är skidan väldigt bra med tanke på sin midja. Relativt lätt att få upp på kant och gick att pressa på väldigt hårt med dem. Toppen kan dock upplevas lite fladdrig i lite högre hastigheter pga dess lätta vikt. I offpisten kommer dessa skido, enligt mig dock bäst till användning. De har ett väldigt bra flyt jämfört med motsvarande skidor i 100-110 mm klassen, och har aldrig upplevt att de har svårt att ”flyta ovanför” snön. Dessutom är de väldigt kvicka och roliga att åka på. Skidan blir framförallt detta pga sin lätta vikt. Det enda egentligen svagheten jag kan se med qst 106 är isig pist, men att en skida i denna klass ska prestera topp på sådant underlag, går tycärr inte att förvänta sig. Annars en av de bättre skidorna jag stått på och den är enligt mig snäppet vassare än Soul 7. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första Freerideskidorna!
Tillbaka
Topp