Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första gången till alperna, tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Turbidblue" data-source="post: 820036" data-attributes="member: 75368"><p>Jag tror att det kan bli lite krångligt, köp en begagnad bil istället och åk. Det är generellt sett ganska svårt att ta sig till orter i alperna, speciellt de som inte är allra störst. Jag kommer spontant inte på någon ort som har tågstation i byn förutom Chamonix. Engelberg kanske också har? Ofta kommer du nog att behöva ta buss eller lifta för att komma ända fram.</p><p></p><p>Har du gjort någon säsong tidigare? Förra året packade jag extremt lätt med bara det absolut nödvändigaste (förutom dator och kamera då) med bara ett par skidor, och min packning vägde runt 45 + 7 kg med en väska, skidfodral och handbagage. Det gick ingen transfer till Champoluc så jag fick ta mig till och från Milano med tåg och buss vilket sammanlagt blev fem byten och med den packningen var det ett högst tvivelaktigt nöje, kan jag lova. </p><p></p><p>Om jag var du skulle jag ha valt en skidort mitt i smeten och skaffat lägenhet där och sen tagit bilen ner. Åka tåg med skidor är värdelöst - men det har du kanske redan varit med om?</p><p></p><p>Hoppas det hjälpte...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turbidblue, post: 820036, member: 75368"] Jag tror att det kan bli lite krångligt, köp en begagnad bil istället och åk. Det är generellt sett ganska svårt att ta sig till orter i alperna, speciellt de som inte är allra störst. Jag kommer spontant inte på någon ort som har tågstation i byn förutom Chamonix. Engelberg kanske också har? Ofta kommer du nog att behöva ta buss eller lifta för att komma ända fram. Har du gjort någon säsong tidigare? Förra året packade jag extremt lätt med bara det absolut nödvändigaste (förutom dator och kamera då) med bara ett par skidor, och min packning vägde runt 45 + 7 kg med en väska, skidfodral och handbagage. Det gick ingen transfer till Champoluc så jag fick ta mig till och från Milano med tåg och buss vilket sammanlagt blev fem byten och med den packningen var det ett högst tvivelaktigt nöje, kan jag lova. Om jag var du skulle jag ha valt en skidort mitt i smeten och skaffat lägenhet där och sen tagit bilen ner. Åka tåg med skidor är värdelöst - men det har du kanske redan varit med om? Hoppas det hjälpte... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första gången till alperna, tips!
Tillbaka
Topp