Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första gången till alperna, tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kuro" data-source="post: 820157" data-attributes="member: 103557"><p>tjena,</p><p></p><p>har raknat lite pa bil vs tag, korde sjalv fran London till Zermatt i maj. Ja, jag vet lite vansinnigt, men ibland far man offra sej nar det vankas pulverschnee!</p><p></p><p>Jag har en diesel och snittade 0.6l/mil, mycket motorvag men korde ganska fort sa det gar nog och kora mer ekonomiskt. Oavsett sa 400 EUR/manad skulle jag ta mej 500 mil, aven om du kor bensin sa tar du dej 400 mil, St. Anton till Val d\'Isere tex ar bara 60 mil, med detta i atanke sa far du jobba hart for att kora mer an 200mil/manad =200 EUR. Giver tillkommer forsakring, snokedjor, vagskatt, dack kanske etc men jag skulle tro att det blir bra mycket billigare an tag for 400/manad.</p><p></p><p>Battre dock om du far en eller tva med dej in bilen, bade som sallskap och dela pa kostnad och korning. Sen om du ar pa en stor/valbefolkad skidort och det har tokdumpat sa blir det uppakt fort, har du bil kan du kora 45min till en mindre puderhala bli helt ensam pa berget och ta dej tebax samma kvall utan att behova byta boende. </p><p></p><p>Grymt bra idee, hoppas det blir av for dej! Skulle sjalv haka pa men jag forsoker fa sasongsjobb i ar, om det inte lyckats sa ar jag ganska lattovertygad nar det handlar om skidaventyr ;-) Formodligen ska jag gora nagonting liknade nasta sasong med basecamp hos lillebror i Schweiz.</p><p></p><p>mvh</p><p>joel</p><p></p><p>ps finns inga prickar pa aao nar man bor pa utlandet ds</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kuro, post: 820157, member: 103557"] tjena, har raknat lite pa bil vs tag, korde sjalv fran London till Zermatt i maj. Ja, jag vet lite vansinnigt, men ibland far man offra sej nar det vankas pulverschnee! Jag har en diesel och snittade 0.6l/mil, mycket motorvag men korde ganska fort sa det gar nog och kora mer ekonomiskt. Oavsett sa 400 EUR/manad skulle jag ta mej 500 mil, aven om du kor bensin sa tar du dej 400 mil, St. Anton till Val d\'Isere tex ar bara 60 mil, med detta i atanke sa far du jobba hart for att kora mer an 200mil/manad =200 EUR. Giver tillkommer forsakring, snokedjor, vagskatt, dack kanske etc men jag skulle tro att det blir bra mycket billigare an tag for 400/manad. Battre dock om du far en eller tva med dej in bilen, bade som sallskap och dela pa kostnad och korning. Sen om du ar pa en stor/valbefolkad skidort och det har tokdumpat sa blir det uppakt fort, har du bil kan du kora 45min till en mindre puderhala bli helt ensam pa berget och ta dej tebax samma kvall utan att behova byta boende. Grymt bra idee, hoppas det blir av for dej! Skulle sjalv haka pa men jag forsoker fa sasongsjobb i ar, om det inte lyckats sa ar jag ganska lattovertygad nar det handlar om skidaventyr ;-) Formodligen ska jag gora nagonting liknade nasta sasong med basecamp hos lillebror i Schweiz. mvh joel ps finns inga prickar pa aao nar man bor pa utlandet ds [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första gången till alperna, tips!
Tillbaka
Topp