Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första gången till alperna, tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SchnusMumriken" data-source="post: 922575" data-attributes="member: 128591"><p>Tja, kan ju verka vara helt puckade frågor det här men jag har aldrig varit i alperna och har endast (begränsade) erfarenheter från Åre och Sälen... Men klädmässigt, vad är lämpligt i alperna? Har hört lite av polare att man kan åka i t-shirt och täckbyxor bara i princip... Så vad är lämplig klädsel? Behöver man packa med alla sina tjocktröjor och tjockjacka eller går det bra med ett schysst underställ, täckbyxor och en lättare jacka och klä sig med flerlagersprincipen? Och vad brukar det vara för standard på barer och klubbar där nere? Är inte så mycket för att klä upp mig, är det tvång på skjorta osv eller kan man glida in i jeans och nån schysst t-shirt och ha kul bara? :D</p><p></p><p>Har ni några andra bra tips på nice saker att ta med? Alla former av matnyttiga tips tas emot.</p><p></p><p>Tack på förhand och för att ni förstår att jag inte har en jävla aning om hur alperna funkar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SchnusMumriken, post: 922575, member: 128591"] Tja, kan ju verka vara helt puckade frågor det här men jag har aldrig varit i alperna och har endast (begränsade) erfarenheter från Åre och Sälen... Men klädmässigt, vad är lämpligt i alperna? Har hört lite av polare att man kan åka i t-shirt och täckbyxor bara i princip... Så vad är lämplig klädsel? Behöver man packa med alla sina tjocktröjor och tjockjacka eller går det bra med ett schysst underställ, täckbyxor och en lättare jacka och klä sig med flerlagersprincipen? Och vad brukar det vara för standard på barer och klubbar där nere? Är inte så mycket för att klä upp mig, är det tvång på skjorta osv eller kan man glida in i jeans och nån schysst t-shirt och ha kul bara? :D Har ni några andra bra tips på nice saker att ta med? Alla former av matnyttiga tips tas emot. Tack på förhand och för att ni förstår att jag inte har en jävla aning om hur alperna funkar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första gången till alperna, tips!
Tillbaka
Topp