Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Första pjäxorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1051451" data-attributes="member: 138899"><p>Jag tror faktiskt inte att en 110 flex blir för styv.</p><p>Du väger som mig, dvs dryga 100 kg med all utrustning på</p><p>Har gått från 80/90 flex via 110 till 130 </p><p>Köper du pjäxor skall dom sitta bra, dvs tight, du skall kunna driva skidorna med dom och utvecklas i din åkning</p><p>En bra avpassas pjäxa är grunden till kunna åka bättre och utvecklas och framförallt inte frysa om fötterna eller få ont</p><p>När du provar, prova neråt i storlek tills det känns allt för litet och ta en storlek större</p><p>Tån skall ta i fram när du inte knäppt pjäxan</p><p>Prova pjäxan utan innerskon i, har du två cm kvar till skalet i bakkant när tån tar i fram har du en storlek för komfort, på sidorna kan foten nästan ta i. Ta tid på dig och ha dom på dig hemma, rejält hopknäppta nån timma. Det skall inte göra ont nån stans men vara tight. Och en bra pjäxa gör dig till en medelgodåkar med riktning uppåt</p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1051451, member: 138899"] Jag tror faktiskt inte att en 110 flex blir för styv. Du väger som mig, dvs dryga 100 kg med all utrustning på Har gått från 80/90 flex via 110 till 130 Köper du pjäxor skall dom sitta bra, dvs tight, du skall kunna driva skidorna med dom och utvecklas i din åkning En bra avpassas pjäxa är grunden till kunna åka bättre och utvecklas och framförallt inte frysa om fötterna eller få ont När du provar, prova neråt i storlek tills det känns allt för litet och ta en storlek större Tån skall ta i fram när du inte knäppt pjäxan Prova pjäxan utan innerskon i, har du två cm kvar till skalet i bakkant när tån tar i fram har du en storlek för komfort, på sidorna kan foten nästan ta i. Ta tid på dig och ha dom på dig hemma, rejält hopknäppta nån timma. Det skall inte göra ont nån stans men vara tight. Och en bra pjäxa gör dig till en medelgodåkar med riktning uppåt /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Första pjäxorna
Tillbaka
Topp