Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första puderskidorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pelleparon" data-source="post: 1077089" data-attributes="member: 159734"><p>Tack för ett grymt kompetent svar! </p><p></p><p></p><p>Med dina kommentarer i baktanke känns det som att JJ, Opus och Candide sitter i förarsätet, rocker 2 och BC är dock inte många meter efter. Jag har ju tänkt smälla på en baron/duke på skidorna för att kunna tura lite om andan faller in och då känns det som om att det hade vart skönt med en lite lättare skida. </p><p></p><p>Vad det gäller längder på de olika skidorna så är det ju Opus och Candide i 188 medan JJ, R2 och BC är 184-185 och nästa längd är 195/192. Längden på Opus och Candide känns som det är perfa medan längderna på resterande skidor känns lite som de antingen blir för kort eller för långt, eller har jag fel? Personligen tänker jag att steget från parkskidorna på 179 och allmountain på 186 till ett par på 192+ blir alldeles för stort och det blir som du säger att man behöver en halvdag och vänja sig. Längderna på 185 kanske är på gränsen till för kort, eller vad tror du? Jag tänker att jag hellre har en lite kortare skida som är mer lätt att komma in i en en för lång som blir svår.</p><p></p><p>Saken är ju den att det är så extremt mycket lättare att få tag på ett par R2 eller BC till ett fyndpris jämfört med de andra...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pelleparon, post: 1077089, member: 159734"] Tack för ett grymt kompetent svar! Med dina kommentarer i baktanke känns det som att JJ, Opus och Candide sitter i förarsätet, rocker 2 och BC är dock inte många meter efter. Jag har ju tänkt smälla på en baron/duke på skidorna för att kunna tura lite om andan faller in och då känns det som om att det hade vart skönt med en lite lättare skida. Vad det gäller längder på de olika skidorna så är det ju Opus och Candide i 188 medan JJ, R2 och BC är 184-185 och nästa längd är 195/192. Längden på Opus och Candide känns som det är perfa medan längderna på resterande skidor känns lite som de antingen blir för kort eller för långt, eller har jag fel? Personligen tänker jag att steget från parkskidorna på 179 och allmountain på 186 till ett par på 192+ blir alldeles för stort och det blir som du säger att man behöver en halvdag och vänja sig. Längderna på 185 kanske är på gränsen till för kort, eller vad tror du? Jag tänker att jag hellre har en lite kortare skida som är mer lätt att komma in i en en för lång som blir svår. Saken är ju den att det är så extremt mycket lättare att få tag på ett par R2 eller BC till ett fyndpris jämfört med de andra... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första puderskidorna
Tillbaka
Topp