Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första resmålet i Alperna! Tips sökes
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1201798" data-attributes="member: 83225"><p>Utbudet är ju smått oöverskådligt för att det är så stort men vad menar du som en lång pist? Vad är "vanlig takt"? Generellt är ju piståkningens mecka Italien. Men med det sagt så har jag alltid haft bäst pistupplevelser i Serre Chevalier. Där finns tex min favoritpist Casse de Boeuf. ca 900fhm svart pist, som solen aldrig når. Den är alltså stenhård och blir sällan uppkörd. Det går alltså att stå på rejält hela vägen. Det tar väl dock kanske 7-8 min. Ska du åka i 20-30 min utan stopp vete katten var du ska hitta dessa.</p><p></p><p>Val av ort hänger dock på så mycket annat. Ska det vara smidig transfer? Kör ni hyrbil från flyget eller tåg? Ska ni ut och storfesta varje kväll? Måste det vara en genuin by eller funkar lägenhetskomplex utslängt på ett berg? Ska det finnas bra låglänt terräng ifall det är dåligt väder eller innebär dåligt väder att ni sitter inomhus i vilket fall? Hur viktigt är det med mat?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1201798, member: 83225"] Utbudet är ju smått oöverskådligt för att det är så stort men vad menar du som en lång pist? Vad är "vanlig takt"? Generellt är ju piståkningens mecka Italien. Men med det sagt så har jag alltid haft bäst pistupplevelser i Serre Chevalier. Där finns tex min favoritpist Casse de Boeuf. ca 900fhm svart pist, som solen aldrig når. Den är alltså stenhård och blir sällan uppkörd. Det går alltså att stå på rejält hela vägen. Det tar väl dock kanske 7-8 min. Ska du åka i 20-30 min utan stopp vete katten var du ska hitta dessa. Val av ort hänger dock på så mycket annat. Ska det vara smidig transfer? Kör ni hyrbil från flyget eller tåg? Ska ni ut och storfesta varje kväll? Måste det vara en genuin by eller funkar lägenhetskomplex utslängt på ett berg? Ska det finnas bra låglänt terräng ifall det är dåligt väder eller innebär dåligt väder att ni sitter inomhus i vilket fall? Hur viktigt är det med mat? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första resmålet i Alperna! Tips sökes
Tillbaka
Topp