Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
(Första) säsong i Val Thorens 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 803815" data-attributes="member: 77701"><p>[USER=65075]@jeppor[/USER]: matbudgeten ser helt olika ut beroende på om du lär känna folk med bil/har bil/får mat på jobbet osv.</p><p></p><p>har du bil eller möjlighet att åka med någon som har det kan du ta dig ner till Moutiers (närmsta riktiga staden) och handla. där är priserna ungefär som i Sverige.</p><p>har du inte bil får du bränna pengarna uppe på Sherpa och 8 á Huit istället och då kan du räkna med en matbudget på minst 10 euro om dagen om du inte vill leva på enbart pasta och ketchup (rekommenderas inte).</p><p>bor du i lägenhetshus kan du alltid göra som vi gjorde - sätta upp lappar och knacka dörr när veckisarna ska åka hem och be om överbliven pasta, toapapper etc. Jag köpte inte basvaror på två månader under högsäsongen, dock blev jag hatad av de franska städarna eftersom de aldrig fick något att plocka hem från vårt våningsplan. hehe.</p><p></p><p>mat i backen är dyrt, bästa ställena är väl egentligen Tango (iaf liiite säsongarrabatter) och Frog & Roastbeef om de har kvar sin deal (säsongare betalar halva priset på all mat från 10 euro och uppåt, dvs 10eurosburgare för 5 euro.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 803815, member: 77701"] [USER=65075]@jeppor[/USER]: matbudgeten ser helt olika ut beroende på om du lär känna folk med bil/har bil/får mat på jobbet osv. har du bil eller möjlighet att åka med någon som har det kan du ta dig ner till Moutiers (närmsta riktiga staden) och handla. där är priserna ungefär som i Sverige. har du inte bil får du bränna pengarna uppe på Sherpa och 8 á Huit istället och då kan du räkna med en matbudget på minst 10 euro om dagen om du inte vill leva på enbart pasta och ketchup (rekommenderas inte). bor du i lägenhetshus kan du alltid göra som vi gjorde - sätta upp lappar och knacka dörr när veckisarna ska åka hem och be om överbliven pasta, toapapper etc. Jag köpte inte basvaror på två månader under högsäsongen, dock blev jag hatad av de franska städarna eftersom de aldrig fick något att plocka hem från vårt våningsplan. hehe. mat i backen är dyrt, bästa ställena är väl egentligen Tango (iaf liiite säsongarrabatter) och Frog & Roastbeef om de har kvar sin deal (säsongare betalar halva priset på all mat från 10 euro och uppåt, dvs 10eurosburgare för 5 euro.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
(Första) säsong i Val Thorens 10/11
Tillbaka
Topp