Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första säsongen, hjälp med skidor och pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 588220" data-attributes="member: 40931"><p>Jag vet inte vad det finns för bootfitters i bad gastein, men det borde ju finnas någon vettig. Jag skulle råda dig att ta reda på vilken som är bäst i trakten och sen lägga en stor slant på ett par riktigt grymma pjäxor... Det är värt det. Räkna med ~5000kr.</p><p></p><p>Sen kan du köpa ett par bättre begagnade "mainstream" offpistlagg i ca 100-110mm i midje-klassen. Hit hör tex K2 seth och völkl Gotama. Längd ca 180-185. Skidan bör vara relativt mjuk i längs-led men ha bra vridstyvhet. Då blir skidan lätthanterlig, men kommer hålla ett bra skär också i pisten. Du bör kunna hitta ett par lagg med bindningar för ca 2500-3000kr. Skidorna behöver inte vara jättefina eftersom man kör sönder skiten rätt fort i offpisten ändå. Dock bör stålkanterna vara intakta och kolla noggrannt längs med hela kanten på bägge skidorna, det bör inte vara några delamineringar.</p><p></p><p>Alternativt köper du något när du kommer ner, men jag vet inte hur utbudet är just där.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 588220, member: 40931"] Jag vet inte vad det finns för bootfitters i bad gastein, men det borde ju finnas någon vettig. Jag skulle råda dig att ta reda på vilken som är bäst i trakten och sen lägga en stor slant på ett par riktigt grymma pjäxor... Det är värt det. Räkna med ~5000kr. Sen kan du köpa ett par bättre begagnade "mainstream" offpistlagg i ca 100-110mm i midje-klassen. Hit hör tex K2 seth och völkl Gotama. Längd ca 180-185. Skidan bör vara relativt mjuk i längs-led men ha bra vridstyvhet. Då blir skidan lätthanterlig, men kommer hålla ett bra skär också i pisten. Du bör kunna hitta ett par lagg med bindningar för ca 2500-3000kr. Skidorna behöver inte vara jättefina eftersom man kör sönder skiten rätt fort i offpisten ändå. Dock bör stålkanterna vara intakta och kolla noggrannt längs med hela kanten på bägge skidorna, det bör inte vara några delamineringar. Alternativt köper du något när du kommer ner, men jag vet inte hur utbudet är just där. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första säsongen, hjälp med skidor och pjäxor
Tillbaka
Topp