Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första säsongen - hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bjersing" data-source="post: 1063730" data-attributes="member: 133932"><p>Själv lägger jag verkligen inte så mycket på mat, men så har jag ju efter ganska många år av studier och intresse för matlagning lärt mig hur man gör det bästa av en liten matbudget. Men frågan var ju inte hur länge ett storkok linsgryta räcker utan hur mycket det kan kosta. Extremvärdet får vi väl från någon som fortfarande bor hemma och säsongar på ett ställe utan riktiga mataffärer, då skulle jag kunna tänka mig att kostnaderna skenar iväg. Försöker man imitera föräldrarnas kylskåp när man bor i ValT kan man säkert till och med gå över 4k i månaden, speciellt om man räknar in någon bit mat på berget också.</p><p></p><p>Det är ju oftast roligare att gå lite under budget och kunna unna sig något extra gott i slutet av månaden än att börja låna pengar för att inte svälta. Det viktigaste oavsett hur mycket man äter för är väl att i alla fall ha koll på utgifterna så man vet hur man ligger till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bjersing, post: 1063730, member: 133932"] Själv lägger jag verkligen inte så mycket på mat, men så har jag ju efter ganska många år av studier och intresse för matlagning lärt mig hur man gör det bästa av en liten matbudget. Men frågan var ju inte hur länge ett storkok linsgryta räcker utan hur mycket det kan kosta. Extremvärdet får vi väl från någon som fortfarande bor hemma och säsongar på ett ställe utan riktiga mataffärer, då skulle jag kunna tänka mig att kostnaderna skenar iväg. Försöker man imitera föräldrarnas kylskåp när man bor i ValT kan man säkert till och med gå över 4k i månaden, speciellt om man räknar in någon bit mat på berget också. Det är ju oftast roligare att gå lite under budget och kunna unna sig något extra gott i slutet av månaden än att börja låna pengar för att inte svälta. Det viktigaste oavsett hur mycket man äter för är väl att i alla fall ha koll på utgifterna så man vet hur man ligger till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första säsongen - hjälp!
Tillbaka
Topp