Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första säsongen, var ska jag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lefty69" data-source="post: 1146840" data-attributes="member: 164783"><p>Hej Agnes,</p><p>Jag ser gärna att man bor på en skidort som har en by med liv och småsurr. Du är där ändå i ca 5 månader och även om skidåkningen är den egentliga orsaken varför du åker dit så bidrar livet runt om också till din trivsel och höjer din totalupplevelse.</p><p>Har själv säsongat i Val d’Isere och hade verkligen kul. Orten har flera fördelar som hög höjd vilket ger snögaranti, bra pister, fantastisk off-pist åkning och med grannorten Tignes som är ihopkopplad med Val d’Isere får du ett enormt skidområde och kan åka alltefter väder eller lust. </p><p>Besökarna kommer från alla hörn av världen och de kommer i alla åldrar. Mest kul har du om du bor direkt i Val d’Isere och inte i La Daille eller Fornet som också hör till orten.</p><p></p><p>St Anton är inte dummt heller och Chamonix likaså samt Les Trois Vallee. Du kommer säkert att få en hel del förslag som kommer att hjälpa dig att välja rätt ort för dig.</p><p>Börja redan nu att kolla upp boendet då det är nu du kan hyra en lägenhet för nästa säsong och vara säker på att du får en innan de bokas upp. Du kanske hittar andra som åker och kan dela med dem. Ett säsongkort kostar ca 1000€ Och hyran från ett par hundra € / månad uppåt beroende på storleken och på vad du är ute efter.</p><p>Du är välkommen att PM mig om du har funderingar.</p><p>Lycka till?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lefty69, post: 1146840, member: 164783"] Hej Agnes, Jag ser gärna att man bor på en skidort som har en by med liv och småsurr. Du är där ändå i ca 5 månader och även om skidåkningen är den egentliga orsaken varför du åker dit så bidrar livet runt om också till din trivsel och höjer din totalupplevelse. Har själv säsongat i Val d’Isere och hade verkligen kul. Orten har flera fördelar som hög höjd vilket ger snögaranti, bra pister, fantastisk off-pist åkning och med grannorten Tignes som är ihopkopplad med Val d’Isere får du ett enormt skidområde och kan åka alltefter väder eller lust. Besökarna kommer från alla hörn av världen och de kommer i alla åldrar. Mest kul har du om du bor direkt i Val d’Isere och inte i La Daille eller Fornet som också hör till orten. St Anton är inte dummt heller och Chamonix likaså samt Les Trois Vallee. Du kommer säkert att få en hel del förslag som kommer att hjälpa dig att välja rätt ort för dig. Börja redan nu att kolla upp boendet då det är nu du kan hyra en lägenhet för nästa säsong och vara säker på att du får en innan de bokas upp. Du kanske hittar andra som åker och kan dela med dem. Ett säsongkort kostar ca 1000€ Och hyran från ett par hundra € / månad uppåt beroende på storleken och på vad du är ute efter. Du är välkommen att PM mig om du har funderingar. Lycka till? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första säsongen, var ska jag?
Tillbaka
Topp