Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första säsongen, var ska vi?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bergh775" data-source="post: 378062" data-attributes="member: 78434"><p>hey..</p><p>har varit guide i canazei i två år.</p><p>just i canazei finns det inte så mycket säsongsarbetare en eller 2 per år, och jobben växer inte på träd men vill man verkligen finns dem.,. man kan hjälpa resebolagen som finns där. men man får inte så mycket betalt.</p><p></p><p>bil är en riktigt fin ide om man verkligen vill utnytja skidområdet.. finns superfina områden med bara en halvtimme till en timmes körväg.</p><p></p><p>när man väl satt sig in i allt och lär känna lokal befolkningen så får man ganska bra rabatt.. 2 euro för stor öl på uteställen..</p><p></p><p>ett tips e att söka lägenhet i granbyarna campitello eller alba.. prismessigt kan det skilja sig ganska mycket just på lägenhetern.. d ligger 2 km ifrån.. men hällre campitello än alba eftersom den lift som går från campitello tar dig upp till det stora området.</p><p></p><p>har några nummer till vissa agenter som hyr ut lägenheter i områderna så kan ni få priserna själva,, men se till att el ingår så ni inte står där med en fel elräkning i slutet på säsongen.</p><p></p><p>00393480041881 ( elite)</p><p>00390462750370 (immobillare)</p><p>hittade ej mer i mobilen</p><p>se oxå med andra resebyråer som är i området om d kan hjälpa er.. d kanske redan har hyrt viss lägenheter hela säsongen och ger er ett bra pris...</p><p></p><p>canazei har en riktigt bra sammanhållning,, det finns riktigt mycket guider der nere runt 50 st på en säsong..och alla hjälper alla.. just därför kommer jag nu ner och gör min tredje säsong... men var bredd på alla danskar som finns här nere. det vimmlar av dem, av d 50 guider är endast ca 5-7 svenska guider.. men man överlever.. smile</p><p></p><p>hoppas jag har varit till någon hjälp.. och allt odnar sig... och vem vet vi kanske ses där nere...</p><p></p><p>// therese</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bergh775, post: 378062, member: 78434"] hey.. har varit guide i canazei i två år. just i canazei finns det inte så mycket säsongsarbetare en eller 2 per år, och jobben växer inte på träd men vill man verkligen finns dem.,. man kan hjälpa resebolagen som finns där. men man får inte så mycket betalt. bil är en riktigt fin ide om man verkligen vill utnytja skidområdet.. finns superfina områden med bara en halvtimme till en timmes körväg. när man väl satt sig in i allt och lär känna lokal befolkningen så får man ganska bra rabatt.. 2 euro för stor öl på uteställen.. ett tips e att söka lägenhet i granbyarna campitello eller alba.. prismessigt kan det skilja sig ganska mycket just på lägenhetern.. d ligger 2 km ifrån.. men hällre campitello än alba eftersom den lift som går från campitello tar dig upp till det stora området. har några nummer till vissa agenter som hyr ut lägenheter i områderna så kan ni få priserna själva,, men se till att el ingår så ni inte står där med en fel elräkning i slutet på säsongen. 00393480041881 ( elite) 00390462750370 (immobillare) hittade ej mer i mobilen se oxå med andra resebyråer som är i området om d kan hjälpa er.. d kanske redan har hyrt viss lägenheter hela säsongen och ger er ett bra pris... canazei har en riktigt bra sammanhållning,, det finns riktigt mycket guider der nere runt 50 st på en säsong..och alla hjälper alla.. just därför kommer jag nu ner och gör min tredje säsong... men var bredd på alla danskar som finns här nere. det vimmlar av dem, av d 50 guider är endast ca 5-7 svenska guider.. men man överlever.. smile hoppas jag har varit till någon hjälp.. och allt odnar sig... och vem vet vi kanske ses där nere... // therese [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Första säsongen, var ska vi?
Tillbaka
Topp