Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första skidköpet... behöver all hjälp jag kan få
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 600349" data-attributes="member: 32948"><p>Jaha? Jasså? Ja då får jag väl göra det. </p><p></p><p>Du resonerar sunt kära toffeboffe, och Mr. Ketchup här ger dig ett fantastiskt bra råd. Köp dyra pjäxor, gå till en skidbutik och inte till en sportbutik, och köp för guds skull den där sulan de försöker pracka på dig. Sikta på en budget på 3-4 tusen totalt sett. Pjäxor kan du ha i många år för nästa års modell kommer inte vara bättre...</p><p></p><p>Skidlängd: <a href="https://www.freeride.se/content92/" target="_blank">https://www.freeride.se/content92/</a> Där står allt, och den funkar sjukt bra. </p><p>Vad du är gör så ska du i ditt fall inte köpa kortare skidor än dig själv. </p><p>Nu behöver du hitta ett par beggade allroundlagg. Jag föreslår att du kikar på något i 95mm-105mm, +/- några mm hit eller dit i midjemått. För att få kul pistegenskaper bör radien inte understiga en sisådäääär... 25 meter (typ). </p><p>(De här måtten är bara grova riktlinjer)</p><p>Twintip har det mesta i den här klassen, så de behöver du inte leta efter, och den här skidtypen är ganska frekvent förekommande på köp&sälj på den här sidan. </p><p>Låt en riktig skidverkstad ställa in bindningarna åt dig, det är säkrast så. De bjuder de kanske på om du köper pjäxor för så mycket pengar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 600349, member: 32948"] Jaha? Jasså? Ja då får jag väl göra det. Du resonerar sunt kära toffeboffe, och Mr. Ketchup här ger dig ett fantastiskt bra råd. Köp dyra pjäxor, gå till en skidbutik och inte till en sportbutik, och köp för guds skull den där sulan de försöker pracka på dig. Sikta på en budget på 3-4 tusen totalt sett. Pjäxor kan du ha i många år för nästa års modell kommer inte vara bättre... Skidlängd: [URL]https://www.freeride.se/content92/[/URL] Där står allt, och den funkar sjukt bra. Vad du är gör så ska du i ditt fall inte köpa kortare skidor än dig själv. Nu behöver du hitta ett par beggade allroundlagg. Jag föreslår att du kikar på något i 95mm-105mm, +/- några mm hit eller dit i midjemått. För att få kul pistegenskaper bör radien inte understiga en sisådäääär... 25 meter (typ). (De här måtten är bara grova riktlinjer) Twintip har det mesta i den här klassen, så de behöver du inte leta efter, och den här skidtypen är ganska frekvent förekommande på köp&sälj på den här sidan. Låt en riktig skidverkstad ställa in bindningarna åt dig, det är säkrast så. De bjuder de kanske på om du köper pjäxor för så mycket pengar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Första skidköpet... behöver all hjälp jag kan få
Tillbaka
Topp