Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Förstärka skidbyxor med tex Keprotek/Cordura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1090605" data-attributes="member: 155279"><p>Tjena!</p><p></p><p>Jag vill förstärka mina skidbyxor med ett slittåligt material längst ner på benen där de alltid rivs upp.</p><p>Just nu har mina byxor en förstärkning av Keprotec, men den förstärkningen är bara på bakre halvan av byxan och inte på sidan där det behövs mest.</p><p></p><p>Jag har reparerat byxorna med reparationstejp ett flertal gånger, men ett nytt tyg runt benet hade nog blivit bättre. Är sjukt nöjd med mina byxor i övrigt, och det kostar ju några tusen att köpa nya, och det är ju lite kul med DIY. </p><p></p><p>Är det någon som har gjort något sånt här?</p><p></p><p>Jag funderar på att antingen beställa Keprotek eller Cordura för att sedan sy/limma dit ca 10-20cm längst ner runt hela benet, för att därefter tejpa sömmarna från insidan om jag syr.</p><p>Kanske rent av två lager av valt tyg på insidan av byxan.</p><p></p><p>(Cordura 500D vs 1000D för skidbyxor?)</p><p></p><p>Jag tänkte besöka en sömmerska och se om de har några tyger eller förslag, men tänkte fråga er om det är någon av er som har erfarenhet av detta.</p><p></p><p>Tips och tricks? </p><p></p><p>// klassy</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1090605, member: 155279"] Tjena! Jag vill förstärka mina skidbyxor med ett slittåligt material längst ner på benen där de alltid rivs upp. Just nu har mina byxor en förstärkning av Keprotec, men den förstärkningen är bara på bakre halvan av byxan och inte på sidan där det behövs mest. Jag har reparerat byxorna med reparationstejp ett flertal gånger, men ett nytt tyg runt benet hade nog blivit bättre. Är sjukt nöjd med mina byxor i övrigt, och det kostar ju några tusen att köpa nya, och det är ju lite kul med DIY. Är det någon som har gjort något sånt här? Jag funderar på att antingen beställa Keprotek eller Cordura för att sedan sy/limma dit ca 10-20cm längst ner runt hela benet, för att därefter tejpa sömmarna från insidan om jag syr. Kanske rent av två lager av valt tyg på insidan av byxan. (Cordura 500D vs 1000D för skidbyxor?) Jag tänkte besöka en sömmerska och se om de har några tyger eller förslag, men tänkte fråga er om det är någon av er som har erfarenhet av detta. Tips och tricks? // klassy [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Förstärka skidbyxor med tex Keprotek/Cordura
Tillbaka
Topp