Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Förstärka skidbyxor med tex Keprotek/Cordura
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sergeant" data-source="post: 1201074" data-attributes="member: 171593"><p>Hur gick det?</p><p>Är det fler som har erfarenhet av att förstärka skidbyxorna. Jag har ett par nya Arcteryx Sabre med Keprotec i nederkant. Det täcker dock en begränsad yta och efter 25 skiddagar så har jag en mängd, både mindre och större hål utanför förstärkningen.</p><p>Jag har kontaktat firmor som kan tänka sig att ta bort befintlig keprotec och sy dit en större bit (samt limma sömmen). </p><p>Keprotec går att får tag på från Shelby Outdoors i Finland. Men oklart om det är samma kvalitet och det är dyrt.</p><p></p><p>Frågan är hur mycket sämre Cordura 1000D är? Jag har tunnare Cordura på mina andra byxor från Norröna och Peak men detta material håller sämre än keprotec och får hål - men jag vet inte kvaliteten.</p><p></p><p>Tack</p><p>///Henrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sergeant, post: 1201074, member: 171593"] Hur gick det? Är det fler som har erfarenhet av att förstärka skidbyxorna. Jag har ett par nya Arcteryx Sabre med Keprotec i nederkant. Det täcker dock en begränsad yta och efter 25 skiddagar så har jag en mängd, både mindre och större hål utanför förstärkningen. Jag har kontaktat firmor som kan tänka sig att ta bort befintlig keprotec och sy dit en större bit (samt limma sömmen). Keprotec går att får tag på från Shelby Outdoors i Finland. Men oklart om det är samma kvalitet och det är dyrt. Frågan är hur mycket sämre Cordura 1000D är? Jag har tunnare Cordura på mina andra byxor från Norröna och Peak men detta material håller sämre än keprotec och får hål - men jag vet inte kvaliteten. Tack ///Henrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Förstärka skidbyxor med tex Keprotek/Cordura
Tillbaka
Topp