Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Förstörs bushingsarna av regn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 333763" data-attributes="member: 53949"><p>Det finns en tredje anledning också.. som är exeptionellt relevant för sammanhanget:</p><p>Nämnligen att vattnet förstör "glidet" i truckarna...</p><p></p><p>Hade samma problem i höstas.. hade kört sen maj på torr mark - funka perfa.. körde 2 ggr efter att det hade regnat/när det duggade - truckarna blev helt knasiga. och jag hade INTE ändrat något me dem.</p><p></p><p>Det jag rekommenderar dig att göra är att skruva loss bushing'sarna, torka bort skit etc (alltid bra när de ändå är bortplockade), sätt tillbaka de och spraya på silikonspray (eller liknande olja som motverkar vatten o smuts). Spänn de så hårt du vill ha de när du sätter tillbaka dem, men tänk på att du kan behöva spänna om dem efter en dag eller tre då de ändras lite när oljan verkligen satt sig..</p><p>Så gjorde jag och brädan har funkat perfa i två månader nu..</p><p></p><p>btw. lyssna inte på de som inte har en aning om vad de snackar om, då kan allt gå åt skogen...</p><p></p><p></p><p></p><p>Det handlar inte om att griptape'n blir dålig av vattnet i sig.. men kornen åker lättare av så när du ÅKER på brädan släpper de.. men att få vatten på grippen o sen låta den torka utan att åka på den gör såklart ingenting...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 333763, member: 53949"] Det finns en tredje anledning också.. som är exeptionellt relevant för sammanhanget: Nämnligen att vattnet förstör "glidet" i truckarna... Hade samma problem i höstas.. hade kört sen maj på torr mark - funka perfa.. körde 2 ggr efter att det hade regnat/när det duggade - truckarna blev helt knasiga. och jag hade INTE ändrat något me dem. Det jag rekommenderar dig att göra är att skruva loss bushing'sarna, torka bort skit etc (alltid bra när de ändå är bortplockade), sätt tillbaka de och spraya på silikonspray (eller liknande olja som motverkar vatten o smuts). Spänn de så hårt du vill ha de när du sätter tillbaka dem, men tänk på att du kan behöva spänna om dem efter en dag eller tre då de ändras lite när oljan verkligen satt sig.. Så gjorde jag och brädan har funkat perfa i två månader nu.. btw. lyssna inte på de som inte har en aning om vad de snackar om, då kan allt gå åt skogen... Det handlar inte om att griptape'n blir dålig av vattnet i sig.. men kornen åker lättare av så när du ÅKER på brädan släpper de.. men att få vatten på grippen o sen låta den torka utan att åka på den gör såklart ingenting... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Förstörs bushingsarna av regn
Tillbaka
Topp