Förstört spegelglas

JackL

Ny medlem
Förstört spegelglas
Idag var jag i Romme och åkte, en underbar dag. I slutet av dagen när jag bytte om lite så stoppade jag som vanligt ner mina goggles (quiksilver Q1) i påsen och sedan ner i hardcaset. Glaset var lite fuktigt efter snökanonssnö. När jag kommer hem och låter allt torka så ser jag att typ halva spegelbeläggningen har fösvunnit.
Har detta hänt någon annan? Vad kan det bero på? Jag har alltid gjort likadant med mina goggles. Nu är ett par 1400 kr goggles åt helvete iaf, om man inte byter glas iofs.

Senast ändrad:
Förstört spegelglas
jaadu,, just då du såg på linsen kanske du satt under en lampa eller ja vet inte. men iaf. inomhus brukar de vara så att spegelglaset reagerar inte speciellt bra. alltså att man ser egenom de.

De ja menar är att de inte är nå fel alls på dom. prova imon att gå ut i solen me dom å se va som händer.

Annars vet jag att om man torkar bort vattnet med sin "linstorkare". eller ja de som ni använder för att putsa upp så kan de hända att man samt putsar bort spegelglaset.

Förstört spegelglas
låter jvligt konstigt? det måste ju isåfall vara produktionsfel på linsen för jag har inte hört talas om ngt liknande för...

Förstört spegelglas
Quicksilver, Carrera m.m har dålig beläggning på glasen, det är med andra ord väldigt lätt att skrapa bort spegeln. Dragon, Oakley, Spy osv. har mkt bättre kvalité på sina linser.
Vet flera andra som råkat ut för samma sak med just Quicksilver och Carrera, lite billigare goggles lite sämre linser.

Senast ändrad:
Förstört spegelglas
Reklamera glaset, ingen nyhet att Quicksilvers spegelglas är värdelöst, men dom ska dock byta det åt dig.

Förstört spegelglas
varför betala 1400 för en B-goggle`? tycker det är överpris för B och lite svart marknadsföring! elr vad säger du? äre så? äre så? äre så?..

Tillbaka
Topp