Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GotlandInteIStAnton" data-source="post: 283835" data-attributes="member: 42498"><p>Fattar inte ens att jag orkade ta mig till slutet på den här tråden, än mindre hur jag orkar skriva nåt om den.</p><p></p><p>Jag hatar muppar som inte kan åka minst lika mycket som alla andra här, och har tack vare en sådan person skadat mig skapligt allvarligt en gång. </p><p></p><p>Men körkort för skidor (pluggar du till snut eller är du bara för en kontrollstat?) det kommer ju aldrig att funka i praktiken, det måste du ju förstå. Eller ska vi införa körkortskrav på in-lines, skateboard, cykel och rullskidor också?</p><p></p><p>Jag har inte vart i Åre på många många år nu, men jag vet att i Alperna dräller det av holländare som väger 140 pannor som bara ställer skidorna rakt och släpper på.</p><p>De ska inte försvaras på nåt sätt, jag knuffar gärna omkull dem eller åker tillräckligt nära dem för att tränga ut dem ur pisten och gärna in i ett skyddsnät (eller ett träd).</p><p></p><p>Reglerna som gäller är att den som kommer ovanifrån ska se till att han inte kör på nån, det funkar inte så värst bra, så det är bara att hålla lite koll bakåt, eller så kan man lösa problemet genom att köra fortast helt enkelt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GotlandInteIStAnton, post: 283835, member: 42498"] Fattar inte ens att jag orkade ta mig till slutet på den här tråden, än mindre hur jag orkar skriva nåt om den. Jag hatar muppar som inte kan åka minst lika mycket som alla andra här, och har tack vare en sådan person skadat mig skapligt allvarligt en gång. Men körkort för skidor (pluggar du till snut eller är du bara för en kontrollstat?) det kommer ju aldrig att funka i praktiken, det måste du ju förstå. Eller ska vi införa körkortskrav på in-lines, skateboard, cykel och rullskidor också? Jag har inte vart i Åre på många många år nu, men jag vet att i Alperna dräller det av holländare som väger 140 pannor som bara ställer skidorna rakt och släpper på. De ska inte försvaras på nåt sätt, jag knuffar gärna omkull dem eller åker tillräckligt nära dem för att tränga ut dem ur pisten och gärna in i ett skyddsnät (eller ett träd). Reglerna som gäller är att den som kommer ovanifrån ska se till att han inte kör på nån, det funkar inte så värst bra, så det är bara att hålla lite koll bakåt, eller så kan man lösa problemet genom att köra fortast helt enkelt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Tillbaka
Topp