Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="edgeman" data-source="post: 284261" data-attributes="member: 14688"><p>Som du säkert redan vet så finns det redan regler utöver Svea Rikes lag (som, tro det eller ej även gäller i skidbacken!) för hur du ska bete dig i skidbacken.</p><p>(läs mer om det <a href="http://www.slao.se/files/pdf/lillagula_fold.pdf" target="_blank">http://www.slao.se/files/pdf/lillagula_fold.pdf</a>)</p><p>Följer du inte ovannämda regler kan du, om det vill sig illa, åtalas.</p><p></p><p>Läskunnig som du är har du säkert redan noterat mitt syfte med tråden, förklaras i mitt inlägg innan detta.</p><p></p><p>Nej, alla som åker förbi en är inte oförsiktiga och dumdristiga men om du ställer dig i princip vilken backe som helst kommer du se att ungefär 90% av de som kommer åkande förbi åker med viss mån av okontroll. Det är dumdristigt.</p><p></p><p>Jag vill inte påminna mig att jag någonsin förespråkat ett lägre tempo i skidbackarna.</p><p>Det är absolut inte det jag vill uppnå, utan bara en säkrare backe.</p><p>För vissa skulle det betyda att de får sänka tempot tills de klara av att åka med fartkontroll.</p><p></p><p>Och hur hade du tänkt att jag skulle anpassa mig? Det spelar väl ingen roll hur duktig jag är på att åka skidor om farbror Bertil 53 inte kan stoppa när jag står lite längre ner i backen. Eller hur menar du?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="edgeman, post: 284261, member: 14688"] Som du säkert redan vet så finns det redan regler utöver Svea Rikes lag (som, tro det eller ej även gäller i skidbacken!) för hur du ska bete dig i skidbacken. (läs mer om det [URL]http://www.slao.se/files/pdf/lillagula_fold.pdf[/URL]) Följer du inte ovannämda regler kan du, om det vill sig illa, åtalas. Läskunnig som du är har du säkert redan noterat mitt syfte med tråden, förklaras i mitt inlägg innan detta. Nej, alla som åker förbi en är inte oförsiktiga och dumdristiga men om du ställer dig i princip vilken backe som helst kommer du se att ungefär 90% av de som kommer åkande förbi åker med viss mån av okontroll. Det är dumdristigt. Jag vill inte påminna mig att jag någonsin förespråkat ett lägre tempo i skidbackarna. Det är absolut inte det jag vill uppnå, utan bara en säkrare backe. För vissa skulle det betyda att de får sänka tempot tills de klara av att åka med fartkontroll. Och hur hade du tänkt att jag skulle anpassa mig? Det spelar väl ingen roll hur duktig jag är på att åka skidor om farbror Bertil 53 inte kan stoppa när jag står lite längre ner i backen. Eller hur menar du? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Tillbaka
Topp