Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Juice_Mannen_Hugo" data-source="post: 284311" data-attributes="member: 46126"><p>SLAO:s regleverk bygger på vad man kan kalla sunt förnuft. Det är någonting som behövs och uppskattas både i och utanför skidbacken, det är någonting positivt som jag inte behöver diskuteras eller ifrågasättas.</p><p></p><p>Det tråden handlar om och det vi diskuterar är ditt förslag att införa fler och restriktivare regler gällande skidåkning än vad som är gällande idag. Det är någonting jag motsätter mig. Jag motsätter mig framförallt tankesättet som förslaget har sin grund i, detta eviga säkerhetstänkande. För mig ter det sig vara onödigt oroande. Jag tror att skidåkning som sysselsättning och sport tjänar väldigt lite på att regleras, själva poängen är ju att nå den där frihetskänslan och adrenalinkicken som de flesta av oss saknar i vardagen.</p><p></p><p>Trivs gemene man verkligen bäst i en omgivning där alla tänkbara risker ständigt är minimerade? Det tror jag inte, inte för spänningen i att leva "on the edge" - utan för friheten av att inte vara reglerad. Att göra som man känner för, styra kosan (skidspetsarna) dit man känner för.</p><p></p><p>Notera att jag inte förkastar det sunda förnuftet. Det är åtstramningen av friheten en skidåkare lever för som jag inte riktigt trivs med. En hobby som kräver prov och körkort för att få utföras i simplaste form. Nej, det är inte min kopp te.</p><p></p><p>Måhända uttryckte jag mig onödigt i sista stycket i mitt förra inlägg. Det ber jag om ursäkt för. Jag ber dessutom om ursäkt för att detta inlägg saknar konkreta poänger och argument. Min hjärna jobbar långsammare än en knapplift i barnbacken denna sena timmen... Förhoppningsvis går mitt svammel att tolka.</p><p></p><p>Fred ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Juice_Mannen_Hugo, post: 284311, member: 46126"] SLAO:s regleverk bygger på vad man kan kalla sunt förnuft. Det är någonting som behövs och uppskattas både i och utanför skidbacken, det är någonting positivt som jag inte behöver diskuteras eller ifrågasättas. Det tråden handlar om och det vi diskuterar är ditt förslag att införa fler och restriktivare regler gällande skidåkning än vad som är gällande idag. Det är någonting jag motsätter mig. Jag motsätter mig framförallt tankesättet som förslaget har sin grund i, detta eviga säkerhetstänkande. För mig ter det sig vara onödigt oroande. Jag tror att skidåkning som sysselsättning och sport tjänar väldigt lite på att regleras, själva poängen är ju att nå den där frihetskänslan och adrenalinkicken som de flesta av oss saknar i vardagen. Trivs gemene man verkligen bäst i en omgivning där alla tänkbara risker ständigt är minimerade? Det tror jag inte, inte för spänningen i att leva "on the edge" - utan för friheten av att inte vara reglerad. Att göra som man känner för, styra kosan (skidspetsarna) dit man känner för. Notera att jag inte förkastar det sunda förnuftet. Det är åtstramningen av friheten en skidåkare lever för som jag inte riktigt trivs med. En hobby som kräver prov och körkort för att få utföras i simplaste form. Nej, det är inte min kopp te. Måhända uttryckte jag mig onödigt i sista stycket i mitt förra inlägg. Det ber jag om ursäkt för. Jag ber dessutom om ursäkt för att detta inlägg saknar konkreta poänger och argument. Min hjärna jobbar långsammare än en knapplift i barnbacken denna sena timmen... Förhoppningsvis går mitt svammel att tolka. Fred ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Tillbaka
Topp