Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="edgeman" data-source="post: 284371" data-attributes="member: 14688"><p>Men om inte det sunda förnuftet får råda då?</p><p>Mitt sunda förnuft är helt säkert inte likadant som ditt sunda förnuft även om de säkert överenstämmer på flertalet punkter.</p><p>För att ta ett hårddraget exempel, mitt sundaförnuft säger att det är fel att mörda gamla tanter och jag lyssnar till mitt sunda förnuft. Men bevisligen finns det folk som mördar gamla tanter, det vill säga mördarens sunda förnuft är helt vridet från mitt eller så har han samma förnuft som jag har men väljer att ignorera det.</p><p></p><p>Visst är det kicken vi alla vill åt på något sätt men fortfarande, vi får inte få våra kickar på bekostnad av att vi skadar andra. Eller är det något som du tycker är helt ok? </p><p>Jag skiter fullständigt om du åker med bakvikt och okontrollerat nedför svartaste svart branten, om du åker med enbart risk för din egen hälsa och egen kick.</p><p>Lika lite missunar jag dig om du kommer på stora skär med fartkontroll och kontroll på skidorna i en full befolkad röd backe.</p><p>Tyvärr är inte så fallt i våra backar, i alla fall inte här i Åre just nu.</p><p>Jag tror heller inte att gemene man ger sig ut i backen för att bli pååkt av annan gemene man.</p><p>Så vad ska vi göra för att göra åkningen säkrare? </p><p>Mycket klagande på mitt förslag men få konstruktiva förslag på hur vi defacto kan göra backen säkrare?</p><p></p><p>I Sverige råder mycket mentaliteten "jag är svensk och därför kan jag åka skidor, Skidskola är för små barn". Hur får folk självinsikten att faktiskt inse att, hey, jag kanske borde ta en skidlektion?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="edgeman, post: 284371, member: 14688"] Men om inte det sunda förnuftet får råda då? Mitt sunda förnuft är helt säkert inte likadant som ditt sunda förnuft även om de säkert överenstämmer på flertalet punkter. För att ta ett hårddraget exempel, mitt sundaförnuft säger att det är fel att mörda gamla tanter och jag lyssnar till mitt sunda förnuft. Men bevisligen finns det folk som mördar gamla tanter, det vill säga mördarens sunda förnuft är helt vridet från mitt eller så har han samma förnuft som jag har men väljer att ignorera det. Visst är det kicken vi alla vill åt på något sätt men fortfarande, vi får inte få våra kickar på bekostnad av att vi skadar andra. Eller är det något som du tycker är helt ok? Jag skiter fullständigt om du åker med bakvikt och okontrollerat nedför svartaste svart branten, om du åker med enbart risk för din egen hälsa och egen kick. Lika lite missunar jag dig om du kommer på stora skär med fartkontroll och kontroll på skidorna i en full befolkad röd backe. Tyvärr är inte så fallt i våra backar, i alla fall inte här i Åre just nu. Jag tror heller inte att gemene man ger sig ut i backen för att bli pååkt av annan gemene man. Så vad ska vi göra för att göra åkningen säkrare? Mycket klagande på mitt förslag men få konstruktiva förslag på hur vi defacto kan göra backen säkrare? I Sverige råder mycket mentaliteten "jag är svensk och därför kan jag åka skidor, Skidskola är för små barn". Hur får folk självinsikten att faktiskt inse att, hey, jag kanske borde ta en skidlektion? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Tillbaka
Topp