Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Juice_Mannen_Hugo" data-source="post: 284458" data-attributes="member: 46126"><p>Ja, vissa människor utför krimnella handlingar utan överdrivna skrupler. Trots det krävs det inget körkort för att får röra sig på Sveriges gator. Såvida en individ inte bevisat sig vara en fara för resten av samhället. Om någon av Sveriges skidåkare skulle få för sig att mörda en tant i skidbacken är jag den första som förordar ett livstids förbud för den individen att nyttja svenska skidområden (utöver det straff han får i tingsrätten givetvis). Men att någon sorts skidmyndighet ska utföra prov i förhand för att förhoppningsvis kunna hitta de individer som kan anses vara labila SLAO-regelbok förbrytare tycker jag är att gå för långt.</p><p></p><p></p><p>Visst tycker jag att det är tråkigt med skidare som utan tanke på värdsliga ting som andras säkerhet flyger ner för pisten i blindo. Dessa individer - och kanske framförallt deras omgivning - skulle få en säkrare skidvardag om de öppensinnigt skulle ta en eller fler skidlektioner. Det är nog flera av oss överrens om, du har uttalat din åsikt i frågan. Nu undrar du vad jag vill göra åt problemet, då jag inte vill införa skidåkarkörkort. </p><p></p><p>Sanningen är att jag inte lagt ner allt för mycket tanke på frågan. Rent spontant är mitt svar, ingenting. Inget mer än att de mer säkerhetstänkande åkarna visar civilkurage nog att vid tillfälle helt enkelt påpeka förövarnas dumdristighet. Skäll ut dem. Naturligtvis ska SLAO:s medarbetare gå i täten. Med den pondus deras overaller inger i skidbacken tror jag att det är den smidigaste metoden. Smidigt, både gällande effekt för skidåkningen som helhet och gällande realistisk möjlighet för utförande.</p><p></p><p>nuff said.. måste jobba</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Juice_Mannen_Hugo, post: 284458, member: 46126"] Ja, vissa människor utför krimnella handlingar utan överdrivna skrupler. Trots det krävs det inget körkort för att får röra sig på Sveriges gator. Såvida en individ inte bevisat sig vara en fara för resten av samhället. Om någon av Sveriges skidåkare skulle få för sig att mörda en tant i skidbacken är jag den första som förordar ett livstids förbud för den individen att nyttja svenska skidområden (utöver det straff han får i tingsrätten givetvis). Men att någon sorts skidmyndighet ska utföra prov i förhand för att förhoppningsvis kunna hitta de individer som kan anses vara labila SLAO-regelbok förbrytare tycker jag är att gå för långt. Visst tycker jag att det är tråkigt med skidare som utan tanke på värdsliga ting som andras säkerhet flyger ner för pisten i blindo. Dessa individer - och kanske framförallt deras omgivning - skulle få en säkrare skidvardag om de öppensinnigt skulle ta en eller fler skidlektioner. Det är nog flera av oss överrens om, du har uttalat din åsikt i frågan. Nu undrar du vad jag vill göra åt problemet, då jag inte vill införa skidåkarkörkort. Sanningen är att jag inte lagt ner allt för mycket tanke på frågan. Rent spontant är mitt svar, ingenting. Inget mer än att de mer säkerhetstänkande åkarna visar civilkurage nog att vid tillfälle helt enkelt påpeka förövarnas dumdristighet. Skäll ut dem. Naturligtvis ska SLAO:s medarbetare gå i täten. Med den pondus deras overaller inger i skidbacken tror jag att det är den smidigaste metoden. Smidigt, både gällande effekt för skidåkningen som helhet och gällande realistisk möjlighet för utförande. nuff said.. måste jobba [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Fort - fel - farligt!
Tillbaka
Topp