Forum Destroyer eller Burton Dominant?

BLOODLUST

Ny medlem
Forum destroyer 05: kostar några hundra mera, är gjorde i trä.
Och Recommended Use: Freestyle Everything

Burton Dominant 05: Billigare, gjord i "Superfly wood" Recommended Use: Park domination

så nu undrar, jag.. vilken är bräda föredrar freestyle åkaren? vad får man för pengarna?

skulle va sjyst om ni som svarar har kört brända.. inte så mycket "en polare".. vill ha åkarnas EGNA åsikter ;)

Vi var 3 pers som testade bl.a Burtons sortiment i tandådalen i helgen. Förutom Custom X och T6 var Dominanten allas favorit. Har inte testat forumbrädan men dominanten var sketakul.

Jag har en Forum destroyer och jag har åkt en burton dominant en gång.... Båda är klart sköna..Destroyer är lite hårdare, beroende på hur mkt billigare dominant är så skulle jag välja.. Men om Dominant är iprincip lika dyr då skulle jag nog ta en destroyer, den är inte lika märkes fixerad, men ändå känt märke, du får mera för pengarna av en forum bräda än en burton... så jag skulle tagit en forum destroyer kanske..Fast jag vet ändå inte, för dominant är jävligt glassig :D Fast kolla på filmerna på www.forumsnowboards.com å se de som använder destroyer, den är itne dålig det lovar jag dig... jag tror det kvittar båda är skit bra, du blir glad i båda fallen..

LYCKA TILL!!

destroyer är klart mycket hårdare. ha det i åtanke.

dominant går fint på hopp alt. lite pipe om man inte väger mer än en 65-70 kg...

KLart den gör, den är ju styv, det innebär att den är väldigt fartstabil.. Den funkar lätt i röda och svarta backar, bara man är hyffsad på att åka, hare bra :D!

hur f-n kan du säga att dominant är styv tufo-x? shit, inte första gången du snackar massa shits du inte har koll på ang. brädor. bättre att va tyst istället för att sprida uppgifter som inte stämmer.

jo visst gör den det, men det är jävligt långt ifrån en "pistbräda", det är en jibbräda.´tänkt att lekas med i parken och på rails. ska åkas kort. men om man inte väger särskilt mycket går den säkert fint i lite större hopp me...

jag har en helt ny rome agent 158 04/05, ligger fortfarande i plasten och väntar.

den som vill ha den får den för 3000:- jävligt bra pris.

ROme Agent hamnade på TOP10 good-wood i Transworld Snowboarding förra säsongen.

www.romesnowboards.com

men veeco, lol? jag har ananrs en destroyer.. haha, du tror dfu är bra för att du kan "snowboard språk" Jag smiskar sönder dig i backen, jag kom annars 6a på redbull i åre förra året så du kan ta å skita ner dig...

hey Tufo-X på ditt tidigaste svar, citat: ¨

"KLart den gör, den är ju styv, det innebär att den är väldigt fartstabil.. Den funkar lätt i röda och svarta backar, bara man är hyffsad på att åka, hare bra :D!"

du menar din destroyer där va?

killen som frågade undrade hur Dominant var i pisten.

tufo-x
vill bara på peka att det var Marcus wehrle från austrailen som kom 6:a i red bull big air förra året.

(Snowboard klassen)

asså era små marmeladburkar..

Burton Dominant är en MJUK!!!! jib och lekbräda ... den ÄR GJORD för att ha i parken å ingen annan stans.. jag fattar inte att det skall vara så svårt att fatta det ???

en Forum Destroyer är ju 90% mer freestyle bräda än va en Dominant är..

har ingen här kört på en Dominant eller ?? (förutom de som sa att de hade gjort det)

jag har en Dominant och det e CP att åka pist med... den har för fan ingen svängradie och är till 90% till för att ha å leka å jibba raila å hoppa lite i bigjumpen...

köp för guds skull INTE en burton Dominant om du skall åka pist.. den suger i pisten..

/Kalle

Snödjup

Tillbaka
Topp