Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flip" data-source="post: 45068" data-attributes="member: 14082"><p>Det här är det vettigaste inlägget på riktigt, riktigt länge.</p><p> </p><p>Jag håller definitivt med om att forumet tappat klass och stil. Under de två åren jag varit medlem har snacket gått från riktig åkning till allt annat, och jag håller fullständigt med Björte om att det verkar vara i takt med att medelåldern på användarna här dalat. Visst är det kul att folk får upp ögonen för communityn, men det skall inte vara på bekostnad av kvaliteten.</p><p> </p><p>Enligt min uppfattning så är det inte många här som anstränger sig varken när de skriver trådar eller svar. Ett obefintligt genomtänkt skriv är helt ointressant att läsa, och har någon börjat "tramsa sig" på en tråd som skulle kunnat bli seriös, så kommer åtminstone inte jag att skriva något svar här. Istället för att folk försöker svara på så många trådar som möjligt kan det vara idé att svara så vettigt som möjligt på färre trådar.</p><p>Det här är inte Lunarstorm, så skriv som ni blir/blivit lärda i skolan. På freeride är det faktiskt hur man skriver och inte hur man åker som räknas.</p><p></p><p>Jag tog upp det här med dålig svenska <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=7826" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=7826</a> i början av året och det väckte till min stora glädje debatt. Det blev många svar i stil med "lägg av för fan din jävla surgubbe" och "jag trodde det här var ett skidåkarforum" men det fanns fortfarande många som insåg vad jag ville få fram - vettigare läsning till alla (även om inlägget var i kortaste och provokativaste laget). Tyvärr syns flera av dessa insiktsfulla profiler mer och mer sällan på freeride, när det ofta är de som har stor kunskap (både vad det gäller åkning och skrivfärdighet).</p><p>Det är inte speciellt jobbigt att tänka till innan man skriver, för i en del trådar är det närmast omöjligt att förstå vad folk menar.</p><p></p><p>Sen eftersträvar jag också att folk skall begagna sig flitigare av att titta i arkivet och se vad det finns för gamla trådar. Har man en fråga finns det stor chans att denna redan besvarats (och ju äldre den är desto vettigare svar finns det förmodligen). Detta gäller speciellt skidorter, som inte blir inaktuella inför varje år.</p><p></p><p>Slutligen vill jag säga stort tack till Dr Snow för att du bryr dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flip, post: 45068, member: 14082"] Det här är det vettigaste inlägget på riktigt, riktigt länge. Jag håller definitivt med om att forumet tappat klass och stil. Under de två åren jag varit medlem har snacket gått från riktig åkning till allt annat, och jag håller fullständigt med Björte om att det verkar vara i takt med att medelåldern på användarna här dalat. Visst är det kul att folk får upp ögonen för communityn, men det skall inte vara på bekostnad av kvaliteten. Enligt min uppfattning så är det inte många här som anstränger sig varken när de skriver trådar eller svar. Ett obefintligt genomtänkt skriv är helt ointressant att läsa, och har någon börjat "tramsa sig" på en tråd som skulle kunnat bli seriös, så kommer åtminstone inte jag att skriva något svar här. Istället för att folk försöker svara på så många trådar som möjligt kan det vara idé att svara så vettigt som möjligt på färre trådar. Det här är inte Lunarstorm, så skriv som ni blir/blivit lärda i skolan. På freeride är det faktiskt hur man skriver och inte hur man åker som räknas. Jag tog upp det här med dålig svenska [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=7826[/URL] i början av året och det väckte till min stora glädje debatt. Det blev många svar i stil med "lägg av för fan din jävla surgubbe" och "jag trodde det här var ett skidåkarforum" men det fanns fortfarande många som insåg vad jag ville få fram - vettigare läsning till alla (även om inlägget var i kortaste och provokativaste laget). Tyvärr syns flera av dessa insiktsfulla profiler mer och mer sällan på freeride, när det ofta är de som har stor kunskap (både vad det gäller åkning och skrivfärdighet). Det är inte speciellt jobbigt att tänka till innan man skriver, för i en del trådar är det närmast omöjligt att förstå vad folk menar. Sen eftersträvar jag också att folk skall begagna sig flitigare av att titta i arkivet och se vad det finns för gamla trådar. Har man en fråga finns det stor chans att denna redan besvarats (och ju äldre den är desto vettigare svar finns det förmodligen). Detta gäller speciellt skidorter, som inte blir inaktuella inför varje år. Slutligen vill jag säga stort tack till Dr Snow för att du bryr dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Tillbaka
Topp