Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 45079" data-attributes="member: 12536"><p>Okej, nu har jag enligt min egen åsikt fått tillräckligt mycket respons för att ta detta till nästa steg. </p><p>Detta innebär två saker: 1. Rapportering till Johan i ett mejl där han får ta del av denna tråd (genom en länk). 2. Sammanfattning av förslag och klagomål samt respons på dessa.</p><p></p><p>1. Jag ska så fort jag skrivit detta skicka ett mejl till Johan och förklara situationen och "bedja" honom att läsa denna tråd och beakta. </p><p></p><p>2. När jag läst era svar har det slagit mig att ganska många är tämligen upprörda/oroade över språkhanteringen här på freeride.nu. </p><p>Den har försämrats, inget tvivel över det men är det verkligen det viktigaste? Fortfarande förstår de flesta av oss vad vi skriver till varandra och det är väl ändå det som räknas? Jag måste erkänna att även jag är en språkpolis men så länge jag slipper att sitta och rätta inlägg likt en svenskalärare rättar uppsatser så orkar jag inte bry mig. </p><p></p><p>De andra sakerna jag tänkte på var eventuella lösningar på problemet med trådar som blir oseriösa.</p><p>De två vettigaste förslagen ni kom med är helt klart dessa:</p><p>Sök igenom forumet innan du postar ett nytt inlägg! Enkelt och effektivt, och när det gäller frågor som t ex "Vilka skidor ska jag ha?" osv finns det dels väldigt många tidigare inlägg som hanterat dessa frågor dels kan den undrande titta bland "Utrustning" eftersom det finns många bra (och många mindre bra) recensioner där.</p><p>Detta gäller för övrigt många frågor som t ex "Vad för address har det och det företaget? -Kolla under länkar." osv. Även jag erkänner mig skyldig till sådana frågor ibland. =)</p><p>Den andra lösningen var en knapp där man kan rapportera en tråd pga diverse skäl. MYCKET BRA FÖRSLAG! Om t ex 15 medlemmar tycker att tråden spårat ur så ska den låsas! En sådan knapp (plus textruta för att ange skäl till anmälan) kan inte vara svår att göra, jag sysslar själv med programmering och är därför säker på detta.</p><p></p><p>Någon föreslog också att Johan utser admins för att bevaka forumet. Detta är på gott och ont. Dels blir det väldigt få med väldigt mycket makt, dels förlitar sig forumet då på att dessa vet var gränserna ska dras och helst ska Johan känna dessa eftersom han måste kunna lita på dem!</p><p></p><p>Så. Det var det jag hade att säga för nu. Fortsätt dock gärna diskussionen! </p><p>För övrigt så glömde jag bort att säga en sak från början. Freeride.nu är en bra sida på många andra sätt! Glöm inte det.</p><p></p><p>Ski or die!</p><p>//Dr. Snow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 45079, member: 12536"] Okej, nu har jag enligt min egen åsikt fått tillräckligt mycket respons för att ta detta till nästa steg. Detta innebär två saker: 1. Rapportering till Johan i ett mejl där han får ta del av denna tråd (genom en länk). 2. Sammanfattning av förslag och klagomål samt respons på dessa. 1. Jag ska så fort jag skrivit detta skicka ett mejl till Johan och förklara situationen och "bedja" honom att läsa denna tråd och beakta. 2. När jag läst era svar har det slagit mig att ganska många är tämligen upprörda/oroade över språkhanteringen här på freeride.nu. Den har försämrats, inget tvivel över det men är det verkligen det viktigaste? Fortfarande förstår de flesta av oss vad vi skriver till varandra och det är väl ändå det som räknas? Jag måste erkänna att även jag är en språkpolis men så länge jag slipper att sitta och rätta inlägg likt en svenskalärare rättar uppsatser så orkar jag inte bry mig. De andra sakerna jag tänkte på var eventuella lösningar på problemet med trådar som blir oseriösa. De två vettigaste förslagen ni kom med är helt klart dessa: Sök igenom forumet innan du postar ett nytt inlägg! Enkelt och effektivt, och när det gäller frågor som t ex "Vilka skidor ska jag ha?" osv finns det dels väldigt många tidigare inlägg som hanterat dessa frågor dels kan den undrande titta bland "Utrustning" eftersom det finns många bra (och många mindre bra) recensioner där. Detta gäller för övrigt många frågor som t ex "Vad för address har det och det företaget? -Kolla under länkar." osv. Även jag erkänner mig skyldig till sådana frågor ibland. =) Den andra lösningen var en knapp där man kan rapportera en tråd pga diverse skäl. MYCKET BRA FÖRSLAG! Om t ex 15 medlemmar tycker att tråden spårat ur så ska den låsas! En sådan knapp (plus textruta för att ange skäl till anmälan) kan inte vara svår att göra, jag sysslar själv med programmering och är därför säker på detta. Någon föreslog också att Johan utser admins för att bevaka forumet. Detta är på gott och ont. Dels blir det väldigt få med väldigt mycket makt, dels förlitar sig forumet då på att dessa vet var gränserna ska dras och helst ska Johan känna dessa eftersom han måste kunna lita på dem! Så. Det var det jag hade att säga för nu. Fortsätt dock gärna diskussionen! För övrigt så glömde jag bort att säga en sak från början. Freeride.nu är en bra sida på många andra sätt! Glöm inte det. Ski or die! //Dr. Snow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Tillbaka
Topp