Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 45083" data-attributes="member: 13245"><p>Ni vill försöka seriösera forumet? Lycka till. Personligen tror jag väldigt stor del av forumets popularitet beror på blandningen av kunskap och fjanteri, folk och fä, skidåkning och sprit.</p><p></p><p>Seriösa frågor får väl oftast ett och annat seriöst svar, även om det blandas upp med lite annat också. Att frågor vars svar man hittar på ett par sekunder med hjälp av någon sökmotor ibland besvaras med en dos ironiska undertoner kan vi väl betrakta som en slags kamratuppfostran.</p><p></p><p>Dessutom, många av de allra intressantaste trådarna med mest innehåll har sprungit ur en fråga om något helt annat, en fråga nästan helt utan innehåll.</p><p></p><p>När det gäller språkets kvalitet, något som diskuterats här på forumet flera gånger förut, så är jag för ett visst kreativt modifierande. Jag tycker också i princip folk (och även fä) får skriva som de vill. När kvalitén når en så låg (eller hög) nivå att läsbarheten är i fara får då postaren helt enkelt finns sig i att antingen ingen förstår frågan (eller svaret), eller att svaret handlar om något helt annat än postaren önskade fråga om (t.ex. om språklig kvalitet).</p><p></p><p>Utan att lägga ut orden allt för mycket; den som försöker bygga om detta forum till ett korrekt men inskränkt forum av amerikansk modell kommer misslyckas.</p><p></p><p>Den som vill ha svar enligt "industry standards" på sina frågor, utan fantasi, bakgrundsfakta och ifrågasättande; utan språkliga spetsfundigheter, personangrepp och spritreferenser; men också utan egentligt innehåll ombedes vänligt men bestämt söka sig västerut.</p><p></p><p>Fridens liljor,</p><p></p><p>HWC HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Moderatorn.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 45083, member: 13245"] Ni vill försöka seriösera forumet? Lycka till. Personligen tror jag väldigt stor del av forumets popularitet beror på blandningen av kunskap och fjanteri, folk och fä, skidåkning och sprit. Seriösa frågor får väl oftast ett och annat seriöst svar, även om det blandas upp med lite annat också. Att frågor vars svar man hittar på ett par sekunder med hjälp av någon sökmotor ibland besvaras med en dos ironiska undertoner kan vi väl betrakta som en slags kamratuppfostran. Dessutom, många av de allra intressantaste trådarna med mest innehåll har sprungit ur en fråga om något helt annat, en fråga nästan helt utan innehåll. När det gäller språkets kvalitet, något som diskuterats här på forumet flera gånger förut, så är jag för ett visst kreativt modifierande. Jag tycker också i princip folk (och även fä) får skriva som de vill. När kvalitén når en så låg (eller hög) nivå att läsbarheten är i fara får då postaren helt enkelt finns sig i att antingen ingen förstår frågan (eller svaret), eller att svaret handlar om något helt annat än postaren önskade fråga om (t.ex. om språklig kvalitet). Utan att lägga ut orden allt för mycket; den som försöker bygga om detta forum till ett korrekt men inskränkt forum av amerikansk modell kommer misslyckas. Den som vill ha svar enligt "industry standards" på sina frågor, utan fantasi, bakgrundsfakta och ifrågasättande; utan språkliga spetsfundigheter, personangrepp och spritreferenser; men också utan egentligt innehåll ombedes vänligt men bestämt söka sig västerut. Fridens liljor, HWC HitMe Mannen, Myten, Moderatorn. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Tillbaka
Topp