Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 45092" data-attributes="member: 15321"><p>Ja Ni läsvärda skribenter!</p><p>Är ledig från jobbet idag så jag tar chansen.</p><p>Det slår mig när jag läser denna tråd att det nästan uteslutande är äldre ambitiösa medlemmar som skrivit så förmodligen är det väl sant att vi väljer. Eller kanske inte bara vi...</p><p></p><p>Jag tror att den röda tråden stavas kvalitet. Har ett inlägg kvalitet så är det läsvärt. Problemet är väl snarare att kvalitetsbegreppet är subjektivt så det osar om det. </p><p>Kvalitet för mig är t.ex:</p><p></p><p>- En skidrecension som berättar något om en skidas egenskaper snarare än skribentens. Ex. Skidan är skitskön att göra d-spin med. Varför????</p><p></p><p>- Humor och ironi (till skillnad mot att skrika för att höras.) </p><p>T.ex. Min svärfar lånade mina blades igår och spann direkt av en 360. Nu väntar vi bara på att snön kommer till Lund!! är kanske bättre än: </p><p>ALLA JÄVLA BLADEÅKARE BORDE RÅDÖDAS. Även om syftet kanske är ungefär detsamma...</p><p></p><p>- Snösportsanknuten språkutveckling (till skillnad mot degenerering). Forumet kryllar ju av språkbegåvade personer men även en del som kanske borde läsa snarare än skriva...Är texten rolig och välskriven har åtminstone jag överseende med om innehållet är rent nonsens. Kombinationen skitsvenska/skitinnehåll är i sammanhanget att betrakta som låg kvalitet.</p><p></p><p>- Kritik bör grundas på någon form av fakta. Är personligen inte road att läsa att Lindvallen suger kamelballe. Om någon däremot skriver att det står en jättestor snögubbe på toppen och det ligger ett McDonalds i liftkön som är tre km lång men i övrigt saknas alla former av incitament för att utvecklas som skidåkare så kanske det ökar kvaliten lite.</p><p></p><p>Slutligen kan man ju försöka ge den som startar en tråd den respekt han förtjänar: </p><p>- Om någon grön medlem frågar om typ vilken skida man ska köpa räcker det kanske med ett svar av typen: kolla tidigare 342 trådar på ämnet först. (Är du bussig, vattenskalle!)</p><p>- Om någon undrar vlken fallhöjd det är i Hundfjället kan ju den som eventuellt vet det svara på frågan och alla övriga 5000 sälenhatare skita i just den frågan. Kan man komma på något lustigt angående fallhöjd och Sälen (spritrelaterat?) kan väl det var OK också.</p><p></p><p>Jag tillförde ju inte debatten så mycket men tack i alla fall för ett många gånger bra forum som ger en del svar men ibland tyvärr har alltför låg kvalitet. Någon moderator behövs inte enligt mig, i alla fall vad beträffar kvalitet. (Dock bör ju osakliga trådar som berör t.ex. George W Bush, S/M-sex eller postväsendet tas bort.)</p><p></p><p>BajenMatte med för dagen lite för mycket tid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 45092, member: 15321"] Ja Ni läsvärda skribenter! Är ledig från jobbet idag så jag tar chansen. Det slår mig när jag läser denna tråd att det nästan uteslutande är äldre ambitiösa medlemmar som skrivit så förmodligen är det väl sant att vi väljer. Eller kanske inte bara vi... Jag tror att den röda tråden stavas kvalitet. Har ett inlägg kvalitet så är det läsvärt. Problemet är väl snarare att kvalitetsbegreppet är subjektivt så det osar om det. Kvalitet för mig är t.ex: - En skidrecension som berättar något om en skidas egenskaper snarare än skribentens. Ex. Skidan är skitskön att göra d-spin med. Varför???? - Humor och ironi (till skillnad mot att skrika för att höras.) T.ex. Min svärfar lånade mina blades igår och spann direkt av en 360. Nu väntar vi bara på att snön kommer till Lund!! är kanske bättre än: ALLA JÄVLA BLADEÅKARE BORDE RÅDÖDAS. Även om syftet kanske är ungefär detsamma... - Snösportsanknuten språkutveckling (till skillnad mot degenerering). Forumet kryllar ju av språkbegåvade personer men även en del som kanske borde läsa snarare än skriva...Är texten rolig och välskriven har åtminstone jag överseende med om innehållet är rent nonsens. Kombinationen skitsvenska/skitinnehåll är i sammanhanget att betrakta som låg kvalitet. - Kritik bör grundas på någon form av fakta. Är personligen inte road att läsa att Lindvallen suger kamelballe. Om någon däremot skriver att det står en jättestor snögubbe på toppen och det ligger ett McDonalds i liftkön som är tre km lång men i övrigt saknas alla former av incitament för att utvecklas som skidåkare så kanske det ökar kvaliten lite. Slutligen kan man ju försöka ge den som startar en tråd den respekt han förtjänar: - Om någon grön medlem frågar om typ vilken skida man ska köpa räcker det kanske med ett svar av typen: kolla tidigare 342 trådar på ämnet först. (Är du bussig, vattenskalle!) - Om någon undrar vlken fallhöjd det är i Hundfjället kan ju den som eventuellt vet det svara på frågan och alla övriga 5000 sälenhatare skita i just den frågan. Kan man komma på något lustigt angående fallhöjd och Sälen (spritrelaterat?) kan väl det var OK också. Jag tillförde ju inte debatten så mycket men tack i alla fall för ett många gånger bra forum som ger en del svar men ibland tyvärr har alltför låg kvalitet. Någon moderator behövs inte enligt mig, i alla fall vad beträffar kvalitet. (Dock bör ju osakliga trådar som berör t.ex. George W Bush, S/M-sex eller postväsendet tas bort.) BajenMatte med för dagen lite för mycket tid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Forumet är en katastrof! Snälla, läs detta!
Tillbaka
Topp