Förvirrad som fan över köp, snabbt svar uppskattas

Skidnooben

Ny medlem
Tjena, nu är de så att jag tänkt lägga snowboarden på hyllan och då lönen kom och den lokala intersportbutiken (vilket jag för övrigt hatar) hade 70% rea på alla alpina saker sedan förra säsongen. Detta gjorde att jag åkte därifrån med ett par Nordica W8 Hard sen 2011.

Det är alltså de som är mitt problem, jag är helsämst på skidor men har ändå räknat med att landa i parken inom snar framtid. (för skojs skull, förväntar mig inte att bli superbra)
Men då är ju frågan, är mina pjäxor in åt helvete fel eller kommer jag som noob inte märka någon skillnad?

De som oroar mig mest är väl om jag dragit på mig nå jäkla racingpjäxor och kommer vara helt låst nere vid fötterna?
Ett snabbt som skulle vara snällt så jag fortfarande kan lämna tillbaka dem.

Bifogar en bild och en länk till pjäxan så ni kanske kan läsa er till ett svar om ni inte vet, mig sa det dock inget.
16473_m.jpg

(har nu uppdaterat till en bild som jag tror föreställer den pjäxan jag har.
MVH

------------------------------------------------------------------------------------
Efterfrågade bilder.
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Senast ändrad:
Först och främst, är det ett par sådana som du har på bilden och butiken sa att dom var från 2011??
Dom där är från ~2005 och inte värda mer än max nån hundring.

Sen är det inga racepjuck men däremot de hårdaste friåkningsskorna som Nordica hade vid det tillfället.

Nej inte exakt, vissa detaljer skiljer sig men de heter nordica w8 hard. Någon ny dämpning har dem osv. Men de lär ju fortfarande vara "hard" så att säga iallafall?

Senast ändrad:
W8 låter visserligen som en dammodell, du får nog fota dom eller nått. Utan att veta exakt vilka det är så är det svårt att avgöra.

Nu finns ju bilder, känner ni i efterhand hur tvivelaktiga dem är... Inte pjäxorna kanske, men kvaliten på bilderna om inte annat! :D

Som du ser ovan så finns de en massa olika modeller, men ja. Dom sa att dem på rean var från förra året och därav priset på 900kr istället för 3000.

Hur pass säker är du på detta? Känns konstigt att de finns så många olika utseenden på dem om de nu bara finns en modell...

de kan ju alltid förändra grafiken utan att förändra tekniken och utformningen. Som med bilar, det sker inga större teknologiska förändringar vid facelifts från år till år, det är när de uppdaterar bottenplattan och chassi som bilen förbättras. Det Utter menar med 8 år är att du köpt sista faceliften av en Volvo 740. Typ.

Tillbaka
Topp