Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Forward lean
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 845928" data-attributes="member: 29149"><p>Stopp ett tag.</p><p>Kör dagens storbergsåkare utan hälkappor? Edit: icke pro alltså.</p><p></p><p>Jag kör inte regelbundet 60 gr men nog blir det några åk varje säsong och jag kör definitivt regelbundet över 45 gr OP. Vid dessa tillfällen har jag definitivt inte känt ett behov av att såga några kappor inte. Å andra sidan trodde jag att vi slutade med hoppsvängar på 90-talet också. Såklart att man kan behöva hoppa lite någon gång överlag inte. Enda undantaget är väl om det är rejält uppåkt och en massa hajar (små-medelstora brädätande stenar) som ligger för tätt för att man ska kunna hitta en ren linje.</p><p></p><p>Jag förstår absolut din beskrivning men jag kan inte säga att jag inte kunnat åka någon sluttning pga att jag haft hälkappor, inte ens när jag var yngre och odödligare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 845928, member: 29149"] Stopp ett tag. Kör dagens storbergsåkare utan hälkappor? Edit: icke pro alltså. Jag kör inte regelbundet 60 gr men nog blir det några åk varje säsong och jag kör definitivt regelbundet över 45 gr OP. Vid dessa tillfällen har jag definitivt inte känt ett behov av att såga några kappor inte. Å andra sidan trodde jag att vi slutade med hoppsvängar på 90-talet också. Såklart att man kan behöva hoppa lite någon gång överlag inte. Enda undantaget är väl om det är rejält uppåkt och en massa hajar (små-medelstora brädätande stenar) som ligger för tätt för att man ska kunna hitta en ren linje. Jag förstår absolut din beskrivning men jag kan inte säga att jag inte kunnat åka någon sluttning pga att jag haft hälkappor, inte ens när jag var yngre och odödligare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Forward lean
Tillbaka
Topp