Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Foto, vad för kamera, redigering.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mmarcus" data-source="post: 876976" data-attributes="member: 82708"><p>Har fotat sedan 3 år tillbaka nu och det bästa svaren man kan få är genom att prova själv. Ställ om kameran helt och se vad som händer. Inställningarna finns liksom där av en anledning. Om du sen inte hittar tillbaka till de inställningarna du hade innan så finns det instruktionsbok. Men du kommer utvecklas personligt av att testa dig fram bland alla inställningar istället för att någon försöker berätta för dig. Prova fota i olika miljöer och olika vinklar för att få fram så mycket känsla som möjligt. Fäst dig inte heller vid en sport, utan variera olika sporter och kanske lite "modebilder". </p><p></p><p>Tips till redigeringen:</p><p>Kollade lite på ditt fotoalbum och la märke till att bilderna är ganska mörka. Ska du fota skidåkning är ljusa, färgstarka och skarpa bilder populära.</p><p>Ska inte säga att jag själv redigerar så, men jag har inte heller fotat mycket skidåkning tyvärr. </p><p></p><p>Har du mer frågor eller olika tips så hör gärna av dig, dem bästa idéerna kommer oftast fram om man är flera.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mmarcus, post: 876976, member: 82708"] Har fotat sedan 3 år tillbaka nu och det bästa svaren man kan få är genom att prova själv. Ställ om kameran helt och se vad som händer. Inställningarna finns liksom där av en anledning. Om du sen inte hittar tillbaka till de inställningarna du hade innan så finns det instruktionsbok. Men du kommer utvecklas personligt av att testa dig fram bland alla inställningar istället för att någon försöker berätta för dig. Prova fota i olika miljöer och olika vinklar för att få fram så mycket känsla som möjligt. Fäst dig inte heller vid en sport, utan variera olika sporter och kanske lite "modebilder". Tips till redigeringen: Kollade lite på ditt fotoalbum och la märke till att bilderna är ganska mörka. Ska du fota skidåkning är ljusa, färgstarka och skarpa bilder populära. Ska inte säga att jag själv redigerar så, men jag har inte heller fotat mycket skidåkning tyvärr. Har du mer frågor eller olika tips så hör gärna av dig, dem bästa idéerna kommer oftast fram om man är flera. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Foto, vad för kamera, redigering.
Tillbaka
Topp