Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fråga ang Coreupt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Broddan" data-source="post: 903030" data-attributes="member: 80568"><p>Finns väl gott om alternativ på skidor över 190 cm.</p><p>- Black Crows Corvus 196 cm</p><p>- Moment Bibby 190, 196 cm</p><p>- Moment Belafonte 192 cm</p><p>- BD Verdict 190 cm</p><p>- Stöckli Stormrider Pro 190, 201 cm</p><p>- Dynastar Pro Rider 105. 192 cm</p><p>- Völkl Katana 191, 198 cm</p><p>- Völkl Shiro 193 cm</p><p>- Völkl Gotama 194 cm</p><p>- Rossignol Super 7. 195 cm</p><p></p><p>Som alternativ till ovannämnda Armada JJ så skulle jag hellre gå för Rossignol Super 7 då JJ:n är värdelöst när det kommer till minsta hårda partier där Super 7:n ändå fungerar bra för att vara en skida i den storleksklassen. </p><p></p><p>Sedan om du nu går och klurar på om en skida i 120mm klassen ev. är för stor som du säger om Shiro så skulle jag hellre rekommendera Katana som ligger emellan Gotama och Shiro. Går att få i långa längder och är lagom stor för nordiska förhållanden. Ang. längden på Katanan i så fall så skulle jag säga 191 cm just för att det är norden och det blir en hel del skogsåkning här men tänkte du även använda den på andra ställen där det blir större och mer öppen åkning så är 196:n given.</p><p></p><p>Testade själv Moment Bibby 196 cm ifjol och den var riktigt kul och lekfull samtidigt som den var stabil. Upplevdes helt klart som kortare än sin längd.</p><p></p><p>Jag är själv 193 cm och 95 kg så ganska lik dig till storleken.</p><p>Kör själv Dynastar Pro Rider 105. 192 cm som vardagsskida och Völkl Kuro 195 cm som puderskida. </p><p>Hoppas infon gjorde dig lite klokare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Broddan, post: 903030, member: 80568"] Finns väl gott om alternativ på skidor över 190 cm. - Black Crows Corvus 196 cm - Moment Bibby 190, 196 cm - Moment Belafonte 192 cm - BD Verdict 190 cm - Stöckli Stormrider Pro 190, 201 cm - Dynastar Pro Rider 105. 192 cm - Völkl Katana 191, 198 cm - Völkl Shiro 193 cm - Völkl Gotama 194 cm - Rossignol Super 7. 195 cm Som alternativ till ovannämnda Armada JJ så skulle jag hellre gå för Rossignol Super 7 då JJ:n är värdelöst när det kommer till minsta hårda partier där Super 7:n ändå fungerar bra för att vara en skida i den storleksklassen. Sedan om du nu går och klurar på om en skida i 120mm klassen ev. är för stor som du säger om Shiro så skulle jag hellre rekommendera Katana som ligger emellan Gotama och Shiro. Går att få i långa längder och är lagom stor för nordiska förhållanden. Ang. längden på Katanan i så fall så skulle jag säga 191 cm just för att det är norden och det blir en hel del skogsåkning här men tänkte du även använda den på andra ställen där det blir större och mer öppen åkning så är 196:n given. Testade själv Moment Bibby 196 cm ifjol och den var riktigt kul och lekfull samtidigt som den var stabil. Upplevdes helt klart som kortare än sin längd. Jag är själv 193 cm och 95 kg så ganska lik dig till storleken. Kör själv Dynastar Pro Rider 105. 192 cm som vardagsskida och Völkl Kuro 195 cm som puderskida. Hoppas infon gjorde dig lite klokare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Fråga ang Coreupt
Tillbaka
Topp