Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fråga gällande bredd på stighudar (g3 alpinist)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1062681" data-attributes="member: 13863"><p>Du kan använda hur smala stighudar som helst ... ju smalare de är desto sämre fäste får du ... men du får å andra sidan betydligt lättare utrustning med smala (och korta) hudar. På ett par Atomic Century som har rockers i båda ändar tappar du sannolikt mycket lite fäste (om ens något) genom att lite smalare hudar som inte täcker hela skidan i ändarna. Jag är övertygad om att ett par 115 hudar räcker och att skillnaden mot att trycka på ett par 130 är försumbar och inte märks i praktiken. </p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1062681, member: 13863"] Du kan använda hur smala stighudar som helst ... ju smalare de är desto sämre fäste får du ... men du får å andra sidan betydligt lättare utrustning med smala (och korta) hudar. På ett par Atomic Century som har rockers i båda ändar tappar du sannolikt mycket lite fäste (om ens något) genom att lite smalare hudar som inte täcker hela skidan i ändarna. Jag är övertygad om att ett par 115 hudar räcker och att skillnaden mot att trycka på ett par 130 är försumbar och inte märks i praktiken. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fråga gällande bredd på stighudar (g3 alpinist)
Tillbaka
Topp