Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fråga gällande bredd på stighudar (g3 alpinist)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1062687" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=93875]@Udesen[/USER]</p><p></p><p>MM har (som alltid) helt rätt, min tumregel brukar dock vara att det är lagom att ungefär täcka tailen, men inte mer. Mer utförligt vill jag ha att huden täcker hela vägen ut till stålkanten hela vägen bak till den punkt där skidan lättar från backen, bakom det är det skit sak samma. Detta för att maxa greppet ifall ni behöver ta er igenom nån hård skrå nångång. Förutsatt att skidan är lite rockad i tailen borde sannolikt 3 mm från att täcka tailen helt landa på "perfekt"!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1062687, member: 80520"] [USER=93875]@Udesen[/USER] MM har (som alltid) helt rätt, min tumregel brukar dock vara att det är lagom att ungefär täcka tailen, men inte mer. Mer utförligt vill jag ha att huden täcker hela vägen ut till stålkanten hela vägen bak till den punkt där skidan lättar från backen, bakom det är det skit sak samma. Detta för att maxa greppet ifall ni behöver ta er igenom nån hård skrå nångång. Förutsatt att skidan är lite rockad i tailen borde sannolikt 3 mm från att täcka tailen helt landa på "perfekt"! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fråga gällande bredd på stighudar (g3 alpinist)
Tillbaka
Topp