Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Fråga kring kläppens gondol
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1205113" data-attributes="member: 163608"><p>Ska du byta skidor av den anledningen?? Jag älskar doppelmeyr...det gör jag, i alla former. Kläppen gondol är ett mästerverk bland liftar. Som andra har svarat så är det du beskriver ett lättlöst problem med dina befintliga skidor. Själv tycker jag att järven är grym. Snabbare än gondolen och ja.....eller är det en hemlighet kanske??? Hmm nej men ta av dig dina skidor, trängs lite med lite hostiga danskar i den varma mysiga doppelmeyrn, stanna på tranantorget och bysta på ytterliggare några packade semesterfirare som ska upp till toppstugan för att dricka bärs och jäger. När du väl trängt dig ut ur gondolen så har alla som gillar att åka snabba liftar utan nämnvärd kö hunnit 2 åk med vilka skidor man vill.</p><p></p><p>Men vill du byta skidor av annan anledning så har jag full förståelse för det. Åk på ett skidtest om du är osäker eller kontakta en affär som låter dig testa lite olika modeller. De brukar väl ha lite begränsat test i kläppen ibland. Annars kan du snacka med kaisers om det är i de trakterna du befinner dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1205113, member: 163608"] Ska du byta skidor av den anledningen?? Jag älskar doppelmeyr...det gör jag, i alla former. Kläppen gondol är ett mästerverk bland liftar. Som andra har svarat så är det du beskriver ett lättlöst problem med dina befintliga skidor. Själv tycker jag att järven är grym. Snabbare än gondolen och ja.....eller är det en hemlighet kanske??? Hmm nej men ta av dig dina skidor, trängs lite med lite hostiga danskar i den varma mysiga doppelmeyrn, stanna på tranantorget och bysta på ytterliggare några packade semesterfirare som ska upp till toppstugan för att dricka bärs och jäger. När du väl trängt dig ut ur gondolen så har alla som gillar att åka snabba liftar utan nämnvärd kö hunnit 2 åk med vilka skidor man vill. Men vill du byta skidor av annan anledning så har jag full förståelse för det. Åk på ett skidtest om du är osäker eller kontakta en affär som låter dig testa lite olika modeller. De brukar väl ha lite begränsat test i kläppen ibland. Annars kan du snacka med kaisers om det är i de trakterna du befinner dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Fråga kring kläppens gondol
Tillbaka
Topp