Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Fråga om ny bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowy80" data-source="post: 1038867" data-attributes="member: 148150"><p>Hej!</p><p></p><p>Efter att ha kört en del snowboard för många år sen vill jag nu köpa en ny bräda inklusive bindningar och skor (har hyrt allt senaste gångerna). Åker några veckor per år, ingen direkt avancerad åkare men vill gärna utveckla mig och vill därför köpa en bräda som är lämplig för detta. Ute efter en all mountain bräda. Väger 75kg, 187cm lång och skostorlek 44. </p><p></p><p>Var inne i en butik där de tipsade om en Ride Manic 160W (bredd 26.3) som de menade var mer lämplig än en Burton Clash 158 som jag först hade kollat in (helt ok priser på rean). På Manic 160w stod det dock att minimum vikt var 73kg så där kanske det är gränsfall eller funkar den ändå. </p><p></p><p>Nu vet jag inte riktigt vad jag ska köpa, som en djungel med alla olika brädor. Så jag är mycket tacksam för tips på typ av bräda eller direkta exempel på bra brädor som skulle passa mig. Ska man slå till på en Ride Manic 160W ?</p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowy80, post: 1038867, member: 148150"] Hej! Efter att ha kört en del snowboard för många år sen vill jag nu köpa en ny bräda inklusive bindningar och skor (har hyrt allt senaste gångerna). Åker några veckor per år, ingen direkt avancerad åkare men vill gärna utveckla mig och vill därför köpa en bräda som är lämplig för detta. Ute efter en all mountain bräda. Väger 75kg, 187cm lång och skostorlek 44. Var inne i en butik där de tipsade om en Ride Manic 160W (bredd 26.3) som de menade var mer lämplig än en Burton Clash 158 som jag först hade kollat in (helt ok priser på rean). På Manic 160w stod det dock att minimum vikt var 73kg så där kanske det är gränsfall eller funkar den ändå. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska köpa, som en djungel med alla olika brädor. Så jag är mycket tacksam för tips på typ av bräda eller direkta exempel på bra brädor som skulle passa mig. Ska man slå till på en Ride Manic 160W ? Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Fråga om ny bräda
Tillbaka
Topp